ایران: افرادی در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی بازداشت شدند

غلامحسین اسماعیلی
غلامحسین اسماعیلی Copyright عکس از ایسنا
Copyright عکس از ایسنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیشتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران خواستار تشکیل دادگاهی ویژه برای بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی شده بود.

آگهی

سخنگوی قوهٔ قضائیهٔ ایران از بازداشت شماری از افراد در ارتباط با سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوهٔ قضائيهٔ ایران در جمع خبرنگاران گفت: «تحقیقات مفصلی انجام شده و افرادی بازداشت شده‌اند.» آقای اسماعیلی با وجود پرسش خبرنگاران به تعداد یا سِمَت بازداشت‌شدگان اشاره‌ای نکرد.

وی اقدامات قوهٔ قضائیه را در این زمینه در سه محورِ «استیفای حقوق» قربانیان و خانواده‌هایشان، «کشف حقیقت» و «اجرای عدالت» بر شمرد. وی همچنین مدعی شد که قوهٔ قضائیهٔ ایرن بررسی خواهد کرد که «جنگ‌افروزی آمریکا به‌عنوان سبب اصلی» این اتفاق چه نقشی داشته است.

[**به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید**](به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید https://www.instagram.com/euronews_persian/)

این درحالی است که پیشتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران خواستار تشکیل دادگاهی ویژه برای بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی شد و اعلام کرد که مسئولان این حادثه به سختی مجازات خواهند شد.

هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی اوکراین چهارشنبه شب گذشته دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی تهران با شلیک موشک‌های سپر دفاعی سپاه پاسداران ساقط شد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

ایران سرانجام پس از سه روز، با قرار گرفتن زیر فشارهای داخلی و بین‌المللی دلیل هدف گرفته شدن و سقوط این هواپیما را «خطای انسانی» اعلام کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار تهران به بریتانیا: مداخله کنید سفیرتان اخراج می‌شود

از خطر جنگ تا سرنگونی هواپیمای اوکراین در گفت‌وگو با علی افشاری

اسکای نیوز: ایران برای جنگ روسیه در اوکراین پهپاد انتحاری جدید «شاهد ۱۰۷» ساخته است