موج کم سابقه گرما در اروپا؛ محدودیت طرح ترافیک در لیون به اجرا گذاشته شد

موج کم سابقه گرما در اروپا؛ محدودیت طرح ترافیک در لیون به اجرا گذاشته شد
Copyright Reuters / PASCAL ROSSIGNOL
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اولین و جدی‌ترین راهکار رویارویی با اثرات منفی گرمای هوا، آب خوردن است.

آگهی

گرمای شدید هوا در بیشتر مناطق اروپا، مقام‌های دولتی و شهرداری‌های کشورهای مختلف را به تکاپو برای مقابله با اثرات مخرب این پدیده وا داشته است.

در پاریس، پایتخت فرانسه آب‌خوری‌های رایگان بیشتر در سطح شهر تعبیه شده و در ادارات و ساختمان‌های دولتی، اتاق‌های خنک برای فرار از گرما به روی همگان باز شده است. علاوه بر خانه‌ها، بیشتر رستوران‌ها و قهوه خانه‌های پاریس به کولر و وسایل برودتی دیگر مجهز نیستند.

روزهای داغ امسال یاد آور موج بی‌سابقه گرما در سال ۲۰۰۳ در فرانسه است که باعث مرگ پانزده هزار نفر شد. بیشتر قربانیان آن سال افراد تنها و به‌ویژه سالمندان بودند.

در شهر لیون در شرق فرانسه، با دستور فرمانداری و برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا در روزهای گرم، طرح ممنوعیت حرکت خودروهای آلاینده هوا در مرکز شهر به اجرا درآمد. هواشناسی پبش‌بینی کرده است دمای هوا در این شهر روز پنجشنبه ۶ تیر به ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

در پراگ، پایتخت جمهوری چک شهرداری برای تلطیف هوا به تانکرهای آب‌پاش متوسل شده است.

دانشمندان می‌گویند گرمای شدید در روزهای نخست تابستان اثرات بدتری دارد چرا که بدن روند زمانی عادی تطبیق با تغییر دما را طی نکرده است.

در حالی که انتظار می‌رود دمای هوا از اسپانیا تا سوییس در این هفته به ۴۰ درجه برسد، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که موج گرمای شدید در ماه‌های آینده هم در اروپا باقی خواهد ماند. پزشکان می‌گویند اولین و جدی‌ترین راهکار دچار نشدن به گرمازدگی آب خوردن است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موتورسوار لخت آلمانی به پلیس: هوا خیلی گرم است

بادهای داغ آفریقایی و هشدار موج گرما در اروپا

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند