۱۲ کودک یتیم جهادگرایان داعش از سوریه به فرانسه بازگردانده شدند

۱۲ کودک یتیم جهادگرایان داعش از سوریه به فرانسه بازگردانده شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز دوشنبه دو کودک یتیم هلندی نیز از سوی نیروهای کرد سوریه به مقامات هلند تحویل داده شدند. دادگاهی در بلژیک نیز چهارشنبه گذشته دستور داد که ۶ کودک جهادگرایان بلژیکی در سوریه به کشور بازگردانده شوند.

آگهی

مقامات محلی کرد در سوریه روز یکشنبه ۱۲ کودک یتیم خانواده‌های جهادگرایان فرانسوی عضو داعش را تحویل مقامات فرانسه دادند.

این گروه از کودکان کمتر از ۱۰ سال سن دارند و تاکنون در اردوگاههای نیروهای کرد در شمال شرقی سوریه، جایی که دهها هزار نفر از خانواده جهادگرایان داعش زندانی هستند، زندگی می کردند.

مقامات کرد در شمال شرق سوریه ماههاست که خواستار آن هستند که زنان و کودکان جهادگرایان خارجی از سوی کشورهایشان پذیرفته شوند.

این گروه ۱۲ نفره از کودکان جهادگرایان فرانسوی، روز یکشنبه به گروهی از نمایندگان وزارت خارجه فرانسه تحویل داده شدند و روز دوشنبه سوار بر هواپیمایی به مقصد پاریس پرواز کردند.

این کودکان پس از ورود به فرانسه به مقامات قضایی این کشور تحویل داده شدند و آنها نیز بررسی وضعیت سلامتی این کودکان و همچنین سپردن آنها به سرویس اجتماعی را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش مقامات فرانسه حدود ۴۵۰ شهروند فرانسوی مرتبط با داعش، اکنون در سوریه یا در زندان‌ هستند یا در اردوگاه پناهندگان به سر می برند.

روز دوشنبه همچنین دو کودک یتیم هلندی از سوی نیروهای کرد سوریه به مقامات هلند تحویل داده شدند و دادگاهی در بلژیک نیز روز چهارشنبه گذشته دستور داد که ۶ کودک جهادگرایان بلژیکی در سوریه به این کشور بازگردانده شوند.

مقامات کرد سوریه می گویند در دو ارودگاه این نیروها در شمال سوریه ۵۸۴ زن و ۱۲۵۰ کودک مرتبط با جهادگرایان خارجی حضور دارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیرهای خونین در شمال غرب سوریه نزدیک به ۵۰ کشته برجای گذاشت

اخراج فوری ملای تونسی؛ فرانسه به سمت سیاست مدارای صفر با اسلامگرایان افراطی حرکت می‌کند

نویسنده زن ایرانی‌تبار: اسلام‌گرایان در چشمان ما نگاه می‌کنند و می‌گویند از آزادی‌ ما خوششان نمی‌آید