حوثی‌ها برنامه جهانی غذا را به ارسال کمک‌های خوراکی فاسد به یمن متهم کردند

حوثی ها برنامه جهانی غذا را به ارسال کمک های غذایی فاسد به یمن متهم کردند
حوثی ها برنامه جهانی غذا را به ارسال کمک های غذایی فاسد به یمن متهم کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری صبا وابسته به جنبش «انصار الله» به نقل از محمد علی الحوثی: «پیشتر به دلیل نقض معیارها و قوانین و نیز نامناسب بودن برای مصرف از ورود برخی کمک های غذایی به یمن جلوگیری کردیم»

آگهی

شبه نظامیان حوثی اتهام‌های مطرح شده از سوی برنامه جهانی غذا مبنی بر ربودن کمک های بشر دوستانه به این کشور را رد و این نهاد امداد رسانی تحت نظارت سازمان ملل متحد را به ارسال مواد غذایی فاسد به این کشور جنگ زده متهم کردند.

مناقشه یمن از سال ۲۰۱۵ همزمان با مداخله نظامی ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی تاکنون بیش از ده هزار کشته برجای گذشته و فجیع ترین بحران انسانی را در جهان رقم زده است. این جنگ داخلی دولت تحت حمایت عربستان سعودی را مقابل شبه نظامیان شورشی حوثی قرار داده که از حمایت تهران برخوردارند و هم اکنون صنعا، پایتخت یمن را تحت کنترل خود دارند.

برنامه جهانی غذا روز دوشنبه اعلام کرد بخش بزرگی از کمک های غذایی ارسالی به ساکنان صنعا هرگز به مقصد نرسیده و بسیاری از محصولات غذایی توسط نهادی زیر نظر شورشیان حوثی ربوده در بازا پایتخت به فروش رسیده است.

برنامه جهانی غذا با طرح این هشدار در بیانیه ای تهدید کرد در صورت متوقف نشدن این رویه مجبور خواهد شد همکاری با شورشیان حوثی را قطع کند.

این نهاد تحت مدیریت سازمان ملل متحد که برای کمک رسانی غذایی و فوری به مناطق بحران زده در جهان ماموریت دارد و مقرش نیز در رم است در بیانیه خود تاکید کرد که بخشی از کمک های غذایی ارسالی به دیگر مناطق یمن نیز در گذشته به همین سرنوشت دچار شده بود.

بیشتر بخوانید:

محمد علی الحوثی که از وی به عنوان «رئیس کمیته عالی انقلاب» یمن نام می برند روز سه شنبه به ادعاهای یاد شده واکنش نشان داد و ضمن طرح اتهام به برنامه جهانی غذا برای ارسال «مقادیری آذوقه فاسد» به یمن مسئولیت کامل چنین اقدامی را متوجه این نهاد بین المللی دانست.

خبرگزاری صبا وابسته به جنبش «انصار الله» به نقل از محمد علی الحوثی اضافه کرده است که این جنبش شورشی پیشتر به دلیل «نقض معیارها و قوانین و نیز نامناسب بودن برای مصرف» از ورود برخی کمک های غذایی به یمن جلوگیری کرده است.

«رئیس کمیته عالی انقلاب» یمن در عین حال ضمن متهم کردن نهادهای تحت ماموریت سازمان ملل متحد به «جانبداری» و «سیاسی کاری» تاکید می کند که مقامات حوثی با آغاز تحقیقی در این خصوص موافقند و از برنامه جهانی غذا خواسته اند اتهام های خود را به اثبات برساند.

به گزارش سازمان ملل متحد جنگ داخلی در یمن، کشوری فقیر در شبه جزیره عربستان، حدود بیست میلیون تن از ساکنان این کشور را در وضعیت «بحران و ناامنی غذایی» قرار داده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اهدای نوبل صلح ۲۰۲۰ به برنامه جهانی غذا: «وقت عمل کردن است»

عبدالله حسن، کودک دوسالۀ یمنی پس از آخرین دیدار با مادر جان سپرد

بحران یمن: گاهشمار نبرد حدیده در سالی که گذشت