لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در شورای نگهبان رد شد

شورای نگهبان
شورای نگهبان Copyright ایسنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در شورای نگهبان رد شد

آگهی

شورای نگهبان لایحه الحاق ایران به سی‌.اف‌.تی، کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را رد کرد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اعلام این خبر در توییتر نوشته است که اعضای این شورا لایحه مزبور را «در جلسات متعدد» بررسی کرده و آن را «واجد ایرادات و ابهاماتی» دانسته است. وی علت رد این لایحه و برگشت آن به مجلس را وجود موارد «خلاف شرع، خلاف قانون اساسی و ابهام» در آن خوانده است.

خبرگزاری فارس از قول کدخدایی نوشت که شورای نگهبان ۲۰ ایراد از این لایحه گرفته است. سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفته است که ایرادات یاد شده پیش از این، از سوی شورای نگهبان و «در موعد مقرر» به مجلس اعلام شده است.

تاکید کدخدایی بر «موعد مقرر» به دلیل آن است که روز گذشته اخباری در مورد سپری شدن این موعد منتشر شده بود. خبرگزاری ایرنا روز شنبه ۱۲ آبان، در این زمینه نوشته بود که بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان ده روز فرصت داشته تا درباره این لایحه مصوب مجلس اظهار نظر کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

مطابق اصل ۹۴ قانون اساسی ایران، اگر شورای نگهبان ظرف ده روز از زمان دریافت رسمی لایحه مصوبه مجلس در مورد آن اظهار نظر رسمی نکند، آن لایحه خودبخود به قانون تبدیل می‌شود. با این حال شورای نگهبان می‌تواند این مدت را برای ده روز دیگر تمدید کرده و آن را به مجلس اطلاع دهد.

شورای نگهبان لایحه مربوط به مقابله با تأمین مالی تروریسم یا سی‌.اف.تی را در تاریخ ۱۸ مهر دریافت کرده و تا زمان اعلام خبر رد آن از سوی سخنگوی این شورا، دست کم ۲۵ روز از آن گذشته است. این لایحه در تاریخ ۲۵ مهر گذشته به تصویب نمایندگان مجلس رسیده و برای شورای نگهبان فرستاده شده بود.

کدخدایی مشخص نکرده که این لایحه در چه زمانی به مجلس بازگردانده شده است.

شایعات و اخبار تأیید نشده در مورد مخالفت رهبر ایران با تصویب این لایحه دولتی، آن را در کانون توجه قرار داده است.

ایسنا

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس ایران در جلسه‌ای پرتنش، بار دیگر لایحه سی‌اف‌تی را تصویب کرد

تصویب الحاق ایران به «سی اف تی»؛ تجمع مخالفان در برابر مجلس