اتحادیه اروپا۷۰ میلیون یورو از کمک مالی به ترکیه کم‌ می‌کند

اتحادیه اروپا۷۰ میلیون یورو از کمک مالی به ترکیه کم‌ می‌کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته بودجه پارلمان اروپا می‌‌گوید ترکیه به تعداتش درباره گسترش حاکمیت قانون عمل نمی‌کند.

آگهی

کمیسیون بودجه پارلمان اروپا ۷۰ میلیون یورو از کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ترکیه را به دلیل نقض حاکمیت قانون از سوی دولت این کشور، قطع می‌کند. 

پارلمان اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد سال گذشته این نهاد و شورای اروپا تصمیم گرفتند ۷۰ میلیون یورو را برای صندوق کمک به الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا، کنار بگذارند. پرداخت این مبلغ به اضافه ۳۵ میلیون یوروی دیگر به عنوان وام بازپرداخت [بدهی‌ها] منوط به ایفای تعهدات آنکارا بود. مطابق گزارش سالانه کمیسیون اروپا،‌ ترکیه ‌می‌بایست برای بهره‌مندی از این مبلغ، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه حاکمیت قانون، دموکراسی، حقوق بشر و آزادی رسانه‌ها کسب کند.

براساس این بیانیه، گزارش ماه آوریل کمیسیون که ترکیه را به دور شدن از اتحادیه اروپا متهم می‌کرد‍، نشانگر آن است که این کشور تعهدات خود را برای بهر‌ه‌مند شدن از کمک‌های مالی اروپا اجرا نکرده است.

بیشتر بخوانید:

با تصمیم کمیسیون بودجه،‌ این مبلغ در لایجه بودجه صرف تقویت روابط اروپا با همسایگان شرقی و جنوبی به‌ویژه در زمینه مهاجر در دریای مدیترانه و افزایش کمک‌های بشردوستانه به سوریه خواهد شد.

روابط ترکیه با اتحادیه اروپا از زمان کودتای نافرجام ژوئیه سال ۲۰۱۶ تیره شده است. بروکسل دولت ترکیه را به نقض سازمان‌یافته و گسترده حقوق بشر متهم می‌کند.

برای لازم‌الاجرا شدن کاهش کمک مالی اتحادیه اروپا به ترکیه، نمایندگان پارلمان اروپا فردا به بودجه اصلاحی رای می‌دهند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون: تحولات ترکیه مانع پیشرفت مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا است

تنش میان ترکیه و اتحادیه اروپا؛ اردوغان بدنبال بررسی مجدد مناسبات با اتحادیه اروپا

هشدار اردوغان به کشورهای اروپایی: آنها بی پروا روی میدان مین می رقصند