تنش میان ترکیه و اتحادیه اروپا؛ اردوغان بدنبال بررسی مجدد مناسبات با اتحادیه اروپا

تنش میان ترکیه و اتحادیه اروپا؛ اردوغان بدنبال بررسی مجدد مناسبات با اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان می گوید ترکیه ممکن است همه روابط سیاسی و اداری خود با اتحادیه اروپا از جمله توافقنامه جلوگیری از حرکت پناهجویان به سوی اروپا را پس از همه پرسی ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) مورد بررسی مجدد قرا

آگهی

رجب طیب اردوغان می گوید ترکیه ممکن است همه روابط سیاسی و اداری خود با اتحادیه اروپا از جمله توافقنامه جلوگیری از حرکت پناهجویان به سوی اروپا را پس از همه پرسی ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) مورد بررسی مجدد قرار دهد.

رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه سی ان ان ترک گفت: «ما می توانیم روابط اقتصادی مان با اتحادیه اروپا را ادامه دهیم اما ممکن است لازم باشد که روابط سیاسی و اداری مان را مورد بررسی قرار دهیم. ما با اعضای دولت همه چیز را از اول تا آخر مورد بررسی مجدد قرار خواهیم داد.»

روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در هفته های گذشته و در پی عدم اجازه آلمان و هلند به هواداران اردوغان برای برپایی تجمعات در حمایت از رفراندوم ماه آوریل ترکیه، به تیرگی گراییده است. آقای اردوغان از عبارتهایی چون «روش نازی ها» برای این عدم اجازه استفاده کرده و همچنین گفته است که اروپایی نخواهند توانست با خیال راحت در خیابان راه بروند اگر چنین رویکردی نسبت به ترکیه داشته باشند. با این حال زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان روز پنج شنبه گفت که کانال های ارتباط بین اتحادیه اروپا و ترکیه همچنان باز است.

علی رغم عدم اجازه برگزاری تجمع برای حامیان اردوغان در هلند و آلمان، حامیان گزینه «آری» به همه پرسی ماه آوریل توانستند در حضور مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، در فرانسه تجمع خود را برگزار کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا۷۰ میلیون یورو از کمک مالی به ترکیه کم‌ می‌کند

حملات لفظی رجب طیب اردوغان نسبت به اروپا ادامه دارد

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین