آمریکا ۲۳ شخص حقیقی و حقوقی ونزوئلا را تحریم کرد

U.S. Vice President Mike Pence
U.S. Vice President Mike Pence Copyright REUTERS/Kevin Lamarque
Copyright REUTERS/Kevin Lamarque
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبر اعمال تحریم‌های جدید از سوی مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی‌ او در نشست سازمان کشورهای آمریکایی (OEA) اعلام شد.

آگهی

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۲۰ شرکت و سه شهروند ونزوئلا به دلیل فعالیتهای مرتبط با قاچاق مواد مخدر و پولشویی وضع کرد.

خبر اعمال تحریم‌های جدید از سوی مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی‌ او در نشست سازمان کشورهای آمریکایی (OEA) اعلام شد.

از ۲۰ شرکتی که هدف تحریم‌های جدیدی قرار گرفته‌اند ۱۶ شرکت در ونزوئلا و ۴ شرکت در پاناما مستقر هستند. سه فرد حقیقی تحریم شده نیز عبارتند از لوئیس مارتین اولیوارس، مدیر پیشین سرویس اطلاعات مالی ونزوئلا و دو تن از شرکای او به نام های والتر الکساندر دل نوگال مارکز و ماریو آنتونیو رودریگز اسپینوزا که گفته می‌شود یا مالک این شرکتها و یا اداره کنندۀ آنها هستند.

اعمال این تحریم‌ها گام دیگری در راستای سیاست افزایش فشارها بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور است و بر این اساس واشنگتن دستور تصرف تمام دارایی‌های این سه نفر را صادر و همکاری‌های تجاری شروندان ایالات متحده را با شرکتهای تحریم شده ممنوع کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «فساد سیستماتیک و سقوط حاکمیت قانون مشخصه‌های اصلی دولت ونزوئلا است.... بر این اساس ما مقامات رژیم فاسد ونزوئلا را از دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده آمریکا محروم می‌کنیم و همزمان با شرکای بین‌المللی خود در حمایت از مردم ونزوئلا در راه احیای دموکراسی و بازگشت رفاه همکاری خواهیم کرد.»

این تحریم‌ها در زمانی اعمال می‌شود که ونزوئلا دچار یکی از شدیدترین بحران‌های اقتصادیِ تاریخ خود شده؛ بحرانی که تاکنون فرار صدها هزار نفر را از این کشور به دنبال داشته است.

ایالات متحده آمریکا همچنین در کنار بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین از تصمیم کاراکاس مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگامِ ریاست جمهوری که قرار است به جای ماه دسامبر در ۲۰ مه ۲۰۱۸ برگزار شود، انتقاد کرد و با اشاره به عدم شفافیت و نبود ضمانت برای برگزاری یک انتخابات آزاد، خواستار به تاخیر افتادن این انتخابات شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پل مرزی سیمون بولیوار، نماد کوچ دست جمعی مردم بحران زده ونزوئلا

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید