فیلم برخورد خشونت‌آمیز پلیس ایران با دختر هوادار فوتبال جنجال‌ساز شد

Instagram/Masih.Alinejad
Instagram/Masih.Alinejad
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ویدئویی که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نیروی انتظامی قائم‌شهر یک دختر هوادار فوتبال را که در بالای یک تیر برق در صدد تماشای داخل ورزشگاه است به پایین پرت می‌کند.

آگهی

انتشار تصاویر کشیدن و پرت کردن یک دختر مشتاق تماشای بازی فوتبال توسط ماموران نیروی انتظامی، واکنش‌‌ها را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

در فیلم منتشر شده دختر جوانی دیده می‌شود که در تلاش برای تماشای داخل ورزشگاه از بالای یک تیر برق، توسط یک مامور نیروی انتظامی به پایین پرت می‌شود. اعتراض لفظی جمعیت به این رفتار با دخالت دیگر ماموران و سربازان نیروی انتظامی مواجه می شود.

این فیلم در صفحه اینستاگرام مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و کنشگر معترض به حجاب اجباری منتشر شده است. او از چندی پیش با به راه انداختن هشتگی تحت نام #دوربین_ما_اسلحه_ما از زنان خواسته بود در برابر رفتارهای خشونت‌آمیز نیروی انتظامی اقدام به ضبط تصویر کنند.

ویدئوی این اتفاق پس از گذشت نزدیک به ۲۴ ساعت حدود دو میلیون بار در این صفحه دیده شده است.

حادثه رفتار خشونت‌آمیز پلیس با دختر هوادار فوتبال در حاشیه جشن صعود تیم نساجی قائم‌شهر به لیگ برتر رخ داده است. بازیکنان این تیم فوتبال که پس از ۲۴ سال توانسته بودند جواز ورود به لیگ برتر را کسب کنند، قرار بود در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر حاضر شوند تا موفقیت خود را با حضور شهروندان قائم‌شهر جشن بگیرند. با این حال مسئولان برگزاری مراسم از حضور زنان در ورزشگاه به دلیل «آماده نبودن سکوهای شرقی» ممانعت به عمل آوردند و آنان را به داخل ورزشگاه راه ندادند.

عکس از ورزش۳
پلاکاردهای برگزاری جشن استقبال با عنوان «همه دعوتید» در شهر قائم شهرعکس از ورزش۳

مسئله منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها توسط حکومت ایران سال‌هاست به موضوعی مورد بحث قوانین تبعیض‌آمیز زنان بدل شده و اعتراض نهادهای حقوق بشری و مقامات بین‌المللی را برانگیخته است.

جیانی اینفاتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا، به هنگام سفر سال جاری‌اش به ایران از حسن روحانی خواست اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ها را صادر کند. با این حال تاکنون به درخواست او ترتیب اثر داده نشده است.

بیشتر بخوانید:

صفحه اول روزنامه همشهری ورزشی، ۱۳ اردیبهشت ۹۷

طی سال‌های اخیر گروهی از زنان هوادار فوتبال تلاش کرده‌اند با پوشش مبد‌ل یا تغییر قیافه در ورزشگاه‌ها حضور یابند. تلاشی که در اغلب موارد با شکست مواجه شده است، هر چند در مواردی زنان توانسته اند به داخل ورزشگاه‌ها راه یابند.

بیشتر بخوانید:

صدور اجازه ورود زنان به ورزشگاه مسجدسلیمان

در عین حال خبر می‌رسد در جریان مسابقه برای تعیین تیم دوم صعود کننده به لیگ برتر در شهر مسجد سلیمان، شماری از زنان موفق شده‌اند پس از اتمام بازی در ورزشگاه شهید بهنام محمدی حاضر شوند و در جشن صعود تیم نفت این شهر شرکت کنند.

در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، حضور تعدادی از زنان در ورزشگاه در پایان بازی دیده می‌شود.

تیم نفت مسجد‌سلیمان روز ۹ اردیبهشت با پیروزی بر مس رفسنجان صعود خود را به لیگ برتر مسجل کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

منابع حقوق بشری از توقیف لوح جایزه اروپایی ساخاروف و بازجویی از وکیل خانواده مهسا امینی خبر می‌دهند

واکنش رئیس پارلمان اروپا به ممنوع‌الخروج شدن خانواده مهسا امینی: حقیقت را نمی توان پنهان کرد

نرگس محمدی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل کیست و چه فعالیت‌هایی کرده است؟