جودو؛ دو مدال طلا برای ورزشکاران ترکیه در گرند پری اگادیر

 جودو؛ دو مدال طلا برای ورزشکاران ترکیه در گرند پری اگادیر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بیلال چیلوغلو، دارنده مدال طلای رقابت های جام قهرمانی جوانان اروپا در آتن، در دیدار پایانی وزن منهای ۷۳ کیلوگرم، موسا موگوشوف روس را که یازده سال از او بزرگتر بود با امتیاز وازاری شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

آگهی

مبارزه های هیجان انگیز و رد و بدل شدن فنون زیبای جودو، تماشاگران حاضر در سالن برگزاری دومین روز از رقابت های جایزه بزرگ اگادیر را به وجد آورد. جودوکاران مرد ترکیه و دو جودوکار مراکشی و اسلوونیایی در بخش زنان چهره های برتر دومین روز از این تورنمنت بودند.

ورزشکار برگزیده بخش زنان

أسماء نيانج ورزشکار کشور میزبان در فینال دسته منهای ۷۰ کیلوگرم زنان با غلبه بر ماریا پرز، حریف پورتوریکویی و دارنده مدال نقره جهانی، بر سکوی نخست این وزن ایستاد.

نیانج دومین مدال طلای خود را در رقابت های جایزه بزرگ تور جهانی جودو، از دستان شفیق الکتانی، رئیس فدراسیون جودو مراکش دریافت کرد.

ورزشکار برگزیده بخش مردان

در بخش مردان و در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم، مدال طلا به ودت آلبایراک از ترکیه رسید. جودوکار ترک که مدال نقره گرند پری تونس را در کارنامه دارد در فینال با عملکردی تماشایی ماتیاس کاس، حریف بلژیکی را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت.

در دیدار رده بندی این وزن خاسان خالمورزایف، ورزشکار روس موفق شد دومینیک ریشل، حریف آلمانی خود را با امتیاز ایپون شکست دهد و به مدال برنز دست یابد. دیگر مدال برنز این وزن نیز به آنری اگودیتزه از کشور پرتغال تعلق گرفت.

دومین طلای فصل برای آندریا لسکی

آندریا لسکی، جودوکار اسلوونیایی در فینال وزن منهای ۶۳ کیلوگرم زنان کاترین هکر، حریف استرالیایی را با امتیازهای وازاری و ایپون شکست داد تا پس از گرند اسلم دوسلدورف دومین مدال طلای این فصل را در کارنامه اش ثبت کند. لسکی مدال طلای خود را از دستان کمال لهلو، نایب رئیس کمیته المپیک مراکش دریافت کرد.

یاسمین اورلاویل، جودوکار فرانسوی که در دیدار های مرحله گروهی مغلوب لسکی شده بود در دیدار رده بندی این وزن با غلبه بر ویویان هرمان آلمانی، که با امتیاز ایپون بدست آمد، موفق به دریافت مدال برنز شد. اینبال شیمش، ورزشکار اسرائیلی دیگر مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

دومین طلای ترکیه در روز دوم تورنمنت

در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان نیز ورزشکاری دیگر از کشور ترکیه موفق شد مدال طلا را از آن خود کند.

بیلال چیلوغلو، دارنده مدال طلای رقابت های جام قهرمانی جوانان اروپا در آتن، در دیدار پایانی این وزن با موشا موگوشوف روس روبرو شد که یازده سال از او بزرگتر بود.

جودوکار جوان ترک این مبارزه را با امتیاز وازاری به نفع خود تمام کرد تا صاحب گردن آویز طلا شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرند پری تفلیس؛ کلاریس اگبنینو بهترین جودوکار زن روز دوم

جودو؛ شکست قهرمان المپیک در روز پایانی تورنمنت دوسلدورف

جودو؛ سعید مولایی مدال طلای تورنمنت گرند اسلم دوسلدورف را بر گردن آویخت