گله راهبه‌های واتیکان از ساختار مردانه کلیسا

گله راهبه‌های واتیکان از ساختار مردانه کلیسا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«شماری از خواهران از طلوع آفتاب بیدار می‌شوند، صبحانه آماده می‌کنند و تنها زمانی می‌توانند استراحت کنند که شام سرو شده باشد، خانه مرتب باشد و تمام لباس‌های چرک، شسته و اتوکشیده آماده باشند»

آگهی

خواهران روحانی معمولا شرایط سخت را قبول می‌کنند و از وضعیت زندگی گله و زاری نمی‌کنند. اما اخیرا شماری از راهبه‌های واتیکان از خانه‌داری خسته شده‌اند و لب به اعتراض گشوده‌اند. راهبه‌هایی که سال‌هاست در واتیکان زندگی کرده احساس می‌کنند که مردان کلیسا از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند و تنها از خواهران روحانی در کار‌های یدی و خدمات خانه‌داری استفاده می‌کنند.

بحث داغ پیرامون سوءاستفاده از خدمات خواهران روحانی

مجله ماهانه «خواهران کلیسا» در شماره‌ای به اعتراض خواهران روحانی پرداخته و با چند تن از راهبه‌ها مصاحبه کرده‌است. خواهران روحانی از وظایف سنگین روزانه خود معترض هستند و احساس می‌کنند ساختار مردانه کلیسا و سوءاستفاده کشیش‌ها از قدرت موجب شده‌است که زنان کلیسا، همانند زنان خانه‌دار تنها به تمیز کردن و پخت‌وپز بپردازند.

راهبه‌های یاغی در واتیکان؛ کار زیاد بدون حقوق

خواهر ماری به مجله «خواهران کلیسا» گفت:«شماری از خواهران از طلوع آفتاب بیدار می‌شوند، صبحانه آماده می‌کنند و تنها زمانی می‌توانند استراحت کنند که شام سرو شده باشد، خانه مرتب باشد و تمام لباس‌های چرک، شسته و اتوکشیده آماده باشند». به عقیده خواهر ماری در کلیسا قوانین دنیای لائیک وجود ندارد. بنابراین ساعت استراحت و حق‌الزحمه برای ساعت‌های طولانی کار معنی ندارد.

بیشتر بخوانید: .

برگزاری دوره‌های آموزش جن‌گیری توسط کلیسای واتیکان

پاپ فرانسیس: بابت رسوایی سوء استفاده جنسی در کلیسا شرمسارم

فریاد فعال فمن در واتیکان: خداوند زن است

یکی دیگر از خواهران روحانی درباره راهبه‌ای صحبت کرده است که دکترای الهیات دارد و با این حال به او گفته شده بود که به آشپزخانه برود و ظرف بشورد.

‌در سال ۲۰۱۶، پاپ فرانسوآ به مردان و زنان کلیسا توصیه کرده بود که اگر احساس می‌کنند به جای خادم بودن، خدمتکار شده‌اند، باید جرأت داشته باشند و «نه» بگویند. به نظر می‌رسد خواهران روحانی معترض به توصیه پاپ فرانسوآ عمل می‌کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف بقایای جسد در نزدیکی سفارت واتیکان در رم

پاپ با شیطانی خواندن اخبار جعلی استفاده از آن در سیاست را محکوم کرد

خزانه‌دار واتیکان متهم به سو‌ءاستفاده جنسی شد