حمله هوایی اسرائیل به سوریه

Missile
Missile
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت سوریه مدعی است که ارتش اسرائیل سه بار در شب گذشته و بامداد امروز با استفاده از جت‌های جنگنده و موشک‌های زمین به زمین به خاک این کشور حمله کرد.

آگهی

براساس ادعای دولت سوریه ارتش اسرائیل سه بار در شب دوشنبه و بامداد سه شنبه با استفاده از جت‌های جنگنده و موشک‌های زمین به زمین، خاک سوریه در منطقه القطیفه در نزدیکی دمشق را مورد حمله قرار داده است.

فرماندهی ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای از رهگیری و خنثی شدن حملات موشکی از سوی پدافند هوایی این کشور خبر داد. در این بیانیه همچنین آمده است که ارتش سوریه یکی از جنگنده‌های اسرائیل را هدف قرار داده و موجب سقوط آن شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل از پاسخ دادن به این بیانیه سوریه سرباز زد. گرچه یک فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در ماه اوت اعلام کرد که این کشور حدود ۱۰۰ عملیات در خاک سوریه انجام داده است، اما سیاست اسرائیل به گونه‌ای است که این قبیل عملیات‌ها را تایید یا رد نمی‌کند.

اسرائیل بر آن است تا مانع از آن شود که خاک سوریه مورد استفاده ایران قرار گرفته و بدین ترتیب امکان دستیابی حزب‌الله را به سلاح کاهش دهد.

در این بیانیه، ارتش سوریه بار دیگر در مورد حملات هوایی اسرائیل به خاک این کشور هشدار داد و اسرائیل را متهم به حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه کرد.

بیشتر بخوانید:

نخست وزیر اسرائیل با اجرای آتش‌بس در سوریه مخالف است

آمریکا و اسرائیل برای مقابله با ایران طرح مشترک امضاء کردند

چگونه سیاست‌های ترامپ در یک سال خاورمیانه را متحول کرد؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروهای ارتش آمریکا در خاک سوریه می‌مانند

حماس: ایران وعده کمک در نبرد با اسرائیل را داده است

اسرائیل مواضع ارتش سوریه در بلندی‌های جولان را بمباران کرد