توقف تبادل کالا در مرز ایران و افغانستان

توقف تبادل کالا در مرز ایران و افغانستان
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مشکلات اداری سبب توقف تبادل کالا میان ایران و افغانستان در مرز دوغارون شده است. به گزارش شبکه تلویزیونی چکاد افغانستان، از یک هفته پیش تاکنون سه هزار خودرو ترانزیتی به دلیل نداشتن مجوز عبور (رودپاس) و عدم پرداخت گمرکی در این منطقه متوقف شده‌اند.

اعضای کمیته نظارت شورای ولایتی هرات با ابراز نگرانی از مسدود بودن مرز مشترک افغانستان و ایران گفته‌اند که به درازا کشیدن این روند تأثیرات منفی به اقتصاد این منطقه وارد می‌کند.

سردار بهادری، رئیس این کمیته می‌گوید مسئولان محلی این مشکل را بارها با مقامات محلی و ملی در میان گذاشته‌اند اما دولت کابل بر روند جاری تطبیق اخذ مالیات و قانونی‌سازی عبور و مرور موترها (خودروها) تأکید دارد. وی از این که محدودیت‌های جاری ممکن است زمینه فساد را برای قاچاقچیان و به گفته وی «عده‌ای سودجو» فراهم کند، ابراز نگرانی کرد.

در ۱۳ بهمن ماه نیز رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی از اعتصاب چند روزه رانندگان کامیون ایرانی در مرز افغانستان خبر داده بود. احمد زمانیان یزدی در گفت وگو با ایسنا گفته بود که مسئله «تمدید رودپاس» و «برخوردهای نادرست افغان‌ها»، علت اصلی اعتصاب رانندگان در این مرز بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حادثه ریلی در هند؛ قطار باری ۷۰ کیلومتر را بدون راننده و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کرد

رویترز: برغم حملات حوثی‌ها تردد نفتکش‌ها در دریای سرخ ادامه دارد

تشدید تنش‌ها پس از عملیات آمریکا علیه حوثی‌ها؛ ناو ایرانی وارد دریای سرخ شد