افزایش شمار امضاکنندگان طومار تجدید همه پرسی در بریتانیا

افزایش شمار امضاکنندگان طومار تجدید همه پرسی در بریتانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

معترضان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با امضای طوماری اینترنتی خواستار برگزاری مجدد همه پرسی در مورد ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شده اند.

آگهی

معترضان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با امضای طوماری اینترنتی خواستار برگزاری مجدد همه پرسی در مورد ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شده اند. تاکنون بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر این طومار را امضاء کرده اند.

در همین حال گروهی از معترضان به نتیجه همه پرسی، روز شنبه در مقابل پارلمان بریتانیا تجمع کردند. بنا به نتایج رسمی این همه پرسی، نزدیک به ۵۲ درصد مردم بریتانیا از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند. میزان مشارکت در این همه پرسی بیش از ۷۲ درصد واجدین شرایط بوده است.

More than two million people sign petition for SECOND EU referendum: https://t.co/HonrrMJMUrpic.twitter.com/OYXZqrF2rM

— Daily Express (@Daily_Express) June 25, 2016

از سوی دیگر به دنبال رای بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا نیکولا استروجن، وزیر اول اسکاتلند از تمایل دولتش برای آغاز مذاکرات با اتحادیه اروپا برای حفظ جایگاه اسکاتلند در این اتحادیه خبر داد.

حدود ۶۲ درصد از مردم اسکاتلند در جریان همه پرسی روز پنجشنبه با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالفت کردند. به دنبال اعلام نتیجه همه پرسی، نیکولا استروجن از احتمال برگزاری دومین همه پرسی در مورد جدایی اسکاتلند از بریتانیا سخن گفته بود.

بنا به نتیجه نظرسنجی روزنامه ساندی تایمز که روزهای جمعه و شنبه انجام شده است، حدود ۵۲ درصد اهالی اسکاتلند با استقلال از بریتانیا موافق هستند. این در حالی است که در همه پرسی سال ۲۰۱۴ حدود ۵۵ درصد اهالی اسکاتلند با استقلال از بریتانیا مخالفت کرده بودند.

Poll shows surge in support for independence in Scotland: paper https://t.co/4p2NcPqMKupic.twitter.com/5UDD6bE5pp

— Reuters U.S. News (@ReutersUS) June 26, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرکل: عجله ای برای آغاز روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیست

لرد هیل، کمیسر مستعفی بریتانیا: آنچه نباید شد

واکنش بنیانگذاران اتحادیه اروپا به نتیجه همه پرسی بریتانیا