رییس شورای اروپا از مردم بریتانیا خواست به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند

رییس شورای اروپا از مردم بریتانیا خواست به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

چند روز مانده به همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دونالد توسک، رییس شورای اروپا در دیدار خود با نخست وزیر پرتغال از مردم بریتانیا خواست که به ماندن در اتحادیه اروپا رای…

آگهی

چند روز مانده به همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دونالد توسک، رییس شورای اروپا در دیدار خود با نخست وزیر پرتغال از مردم بریتانیا خواست که به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند.

آقای توسک گفت: «من به نمایندگی از اتحادیه اروپا با مردم بریتانیا حرفی دارم. من بوضوح می دانم که رهبران اروپا و مردم اروپا می گویند که با ما بمانید. ما به شما نیاز داریم. بدون وجود شما نه تنها اروپا که تمام کشورهای غربی ضعیف خواهند شد. اما با هم می توانیم در برابر چالش های فزاینده آینده روبرو شویم.»

همچنین انتشار تصویر نایجل فاراژ، رهبر حزب راست گرای «استقلال پادشاهی بریتانیا» (یوکیپ) در مقابل پوستری با مفهوم ضد پناهجویان و در تبلیغ جدا شدن از اتحادیه اروپا جنجال برانگیز شده است.

همزمانی این موضوع با مراسم یادبود جو کاکس نماینده پارلمان بریتانیا، از مدافعان پذیرش پناهندگان سوری و طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا انتقادات زیادی را بهمراه داشته است.

اقای فاراژ گفت: «این پوستر «با مضمون اتحادیه اروپا همه ما را ناامید کرده» می خواهد بگوید که چرا ما باید عضو کلوپی باشیم که سیاستهای مهاجرتی فاجعه باری دارد که ما را به این بدبختی کشانده. جای ما آنجا نیست. اما همزمانی این دو موضوع یک اتفاق بود.»

کارزار تبلیغاتی موافقان و مخالفان برکسیت که بدلیل ترور خانم کاکس معلق شده بود با خروج یکی از چهره های شناخته شده حزب محافظه کار، بارونس سعیده وارثی از کمپین حمایت از برکسیت وارد مرحله تازه ای شده است.

خانم وارثی که یک عضو مسلمان مجلس اعیان بریتانیاست، در مورد خروج خود از این کمپین گفت: «من در مورد پوستری که استفاده شد بسیار نگران بودم. چیزی که من در دو ماه گذشته مدام می شنوم این است که “ترک می آید، تروریست می آید، سوری ها می آیند، پناهندگان می آیند، مسلمانان می آیند.” اینها چیزی نبود که من از کمپین انتظار داشتم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا فرانسه خواهان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا است؟

اوباما صریح ترین منتقد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

نیسان علیه موافقان «برکسیت» اقامه دعوی می کند