کامرون: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تیری در تاریکی است

کامرون: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تیری در تاریکی است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حدود شش هفته مانده به برگزاری همه پرسی در بریتانیا، دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور هشدار داد که رای به خروج از اتحادیه اروپا می تواند صلح را در

آگهی

حدود شش هفته مانده به برگزاری همه پرسی در بریتانیا، دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور هشدار داد که رای به خروج از اتحادیه اروپا می تواند صلح را در اروپا را تهدید کند.

یکی از وعده های انتخاباتی آقای کامرون به مردم بریتانیا در سال گذشته میلادی، برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا بود.

وی درباره این همه پرسی گفت: «انزوا هیچوقت به نفع این کشور نبوده است. هر وقت که ما به اروپا پشت کردیم، دیر یا زود از این تصمیم پشیمان شدیم و مجبور شدیم که سرانجام با هزینه بیشتری به اروپا بازگردیم. اگر بمانیم، می دانیم که چه چیزی نصیبمان می شود: دسترسی کامل به یک بازار واحد در حال رشد در زمینه های مختلف مثل انرژی، خدمات، محصولات دیجیتالی از یک سو و چشم انداز قراردادهای تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا و سایر بازارهای بزرگ از سوی دیگر. اما خروج ما از اتحادیه اروپا، تیری در تاریکی است.»

حدود سه ماه قبل نخست وزیر بریتانیا پس از مذاکره با مقامهای اتحادیه اروپا اعلام کرد که به خواسته های خود برای اعطای «موقعیت ویژه» به بریتانیا رسیده است و به همین دلیل شخصا مخالف خروج از اتحادیه اروپا است، اما نتوانست همه اعضای کابینه و حزب محافظه کار را با خود همراه کند.

یکی از مخالفان سرسخت ماندن در اتحادیه اروپا، بوریس جانسون، شهردار سابق لندن و هم حزبی آقای کامرون است. او به همراه شماری از اعضای بانفوذ حزب محافظه کار می گویند که گره زدن سرنوشت بریتانیا با اتحادیه اروپا که دچار بحرانهایی مثل بحران اقتصادی و بحران مهاجرت است، به ضرر بریتانیا خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد