رئیس سازمان لیگ ایران: کناره گیری از لیگ قهرمانان مطرح نیست

رئیس سازمان لیگ ایران: کناره گیری از لیگ قهرمانان مطرح نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

«مهدی تاج»، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران درباره احتمال کناره گیری نمایندگان فوتبال ایران از رویارویی با تیم‌های عربستانی در صورت اصرار به بازی در «زمین بی‌طرف» گفت: این بحث به هیچ عنوان مطرح نیست. ایران کشور امنی برای برگزاری مسابقات است و در این زمینه پای سخن خود ایستاده ایم.

تیم‌های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن اصفهان و تراکتور سازی تبریز به صورت مستقیم به رقابت‌های سال ۲۰۱۶ لیگ قهرمانان آسیا راه یافته اند و تیم فوتبال نفت تهران نیز سهمیه پلی آف را دارد.

در پی حمله به اماکن دیپلماتیک سعودی در ایران و پس از بالاگرفتن تنش در روابط میان تهران و ریاض و قطع روابط دیپلماتیک دو طرف، فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد باشگاه‌های این کشور به دلیل نبود امنیت، در ایران بازی نخواهند کرد. فدراسیون فوتبال آسیا روز چهارم ژانویه اعلام کرد تنش در روابط این دو کشور را به دقت دنبال می کند.‌ای اف سی، متعاقبا تاریخ دیدار میان نمایندگان باشگاهی دو کشور را به تعویق انداخت.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال عربستان، قطر را به عنوان «زمین بی‌طرف» برای برگزاری رقابت‌ها معرفی کرده است.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران پیشتر گفته بود در صورتی مجبور شویم در کشوری بی‌طرف بازی کنیم، آن را قبول نخواهیم کرد و در آخرین انتخاب از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کناره گیری خواهیم کرد. این سخنان آقای تاج، با توجه به هزینه بالای کناره گیری برای باشگاه ها، واکنش منفی بسیاری از رسانه‌های ایران را برانگیخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز لیگ بیست و دوم؛ ماراتن قهرمانی جام خلیج فارس با سکوهای خالی از تماشاگر

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد