جاسوسی قانونی شرکت های اروپایی از کارکنان

جاسوسی قانونی شرکت های اروپایی از کارکنان
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت یکی از اتباع رومانی را که به دلیل استفاده خصوصی از شبکه های پیام رسانی کارفرمای خود اخراج شده بود، نپذیرفت. شرکتی که

آگهی

دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت یکی از اتباع رومانی را که به دلیل استفاده خصوصی از شبکه های پیام رسانی کارفرمای خود اخراج شده بود، نپذیرفت. شرکتی که بوگدان باربولسکو از سال ۲۰۰۷ در آن کار می کرد، یک حساب کاربری یاهو مسنجر برای ارتباط با مشتریان در اختیار او قرار داده بود، اما او برای مدت ها در محل کار خود و در ساعات کاری، علاوه بر استفاده شغلی از این حساب برای گفتگو با نامزد و برادر خودش نیز استفاده می کرد.

کارفرمای آقای باربولسکو با اعلام این که پیام های خصوصی این کارمند را کنترل می کرده، بالاخره او را از کار برکنار کرد. این مهندس رومانیایی از دولت رومانی به دلیل نقض حق حفظ حریم خصوصی، نزد دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کرد، اما قضات این دادگاه شکایت او را نپذیرفتند. این قضات به آیین نامه داخلی شرکت استناد می کنند که به کارفرما حق می دهد تا در ساعات کاری، پیام های خصوصی ارسال شده از سوی کارکنان خود را کنترل کند. آنها می گویند نه تنها عمل کارفرمای رومانیایی مصداق نقض حریم خصوصی محسوب نمی شود، بلکه او حتی حق داشته ای میل های خصوصی این فرد را نیز کنترل کند، زیرا او از ای میل خصوصی خودش هم برای کار استفاده می کرده است.

تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا در عین حال هنوز قطعی نیست و آقای باربولسکو یا وکلای او هنوز سه ماه برای اعتراض به این حکم فرصت دارند.

قوانین دادگاه حقوق بشر اروپا برای همه کشورهایی که کنوانسیون حقوق بشر اروپا را امضا کرده اند لازم الاجراست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی اسرائیل به سوریه ۳۶ کشته بر جا گذاشت

از پول نقد تا زندان جریمه والدینی که به خاطر رفتن به سفر فرزندانشان را از مدرسه خارج می‌کنند

هشدار اسرائیل به چهار کشور اروپایی درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین: جایزه به تروریسم است