آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق انداخت

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق انداخت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از آنکه روز چهارشنبه نهم دی ماه، روزنامه وال‌استریت ژورنال به‌ نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که آمریکا به دلیل توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران تحریم‌های تازه‌ای را علیه چندین شرکت و فرد در ایران، امارات متحده عربی و هنگ‌کنگ در نظر گرفته است، این روزنامه نوشت که ایالات متحده در جدیدترین تصمیم خود تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق انداخت.

این روزنامه نوشت که زمان اعمال تحریم‌های جدید روز دهم دی ماه در نظر گرفته شده بود، اما در همان روز مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دستور تاخیر آن را از کاخ سفید دریافت کردند.

وال‌استریت ژورنال در شماره روز جمعه، ۱۱ دی‌ ماه خود نوشته است تحریم‌های وزارت خزانه‌ داری آمریکا هنوز پابرجاست اما دولت باراک اوباما آن را به تعویق انداخته است.

این روزنامه نوشت که این تحریم‌ها، در سایه اجرای توافق اتمی میان تهران و شش قدرت جهانی، به تاخیر افتاده است.

نمایندگان جمهوری‌ خواه مجلس نمایندگان آمریکا، تعویق تحریم‌های جدید اقتصادی علیه ایران را مورد انتقاد قرار دادند.

روز پنجشنبه و پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، در نامه‌ای به حسین دهقان، وزیر دفاع نوشت که برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

آقای روحانی در نامه خود به وزیر دفاع افزود: ظاهرا دولت آمریکا قصد دارد تا در ادامه سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی خود درباره برنامه دفاعی ایران، افراد و موسسات جدیدی را در فهرست تحریم‌های قبلی اضافه کند.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های دفاعی ایران صرفا برای پاسداری از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم است به وزیر دفاع نوشت که سلاح هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد و لذا توسعه و تولید موشک‌های بالستیک ایران هیچ‌ گاه برای قابلیت حمل کلاهک‌ های هسته‌ای طراحی نشده‌اند.

حسین دهقان، وزیر دفاع ایران نیز در پاسخ به دستور حسن روحانی با بیان اینکه توسعه توان موشکی را در چارچوب سیاست‌های دفاعی کشور با قدرت ادامه خواهیم داد نوشت: متناسب با هر تهدیدی، تجهیزات و اقلام دفاعی را طراحی و تولید می‌کنیم و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌دهیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احتمال وضع تحریم های جدید علیه برنامه موشکی ایران

تیغه‌های مرگبار به جای کلاهک انفجاری؛ موشک آمریکایی که ابوباقر السعدی را در عراق کشت چه بود؟

کاخ سفید: روسیه به دنبال تهیه موشک بالستیک از ایران است