استیضاح دیلما روسف، در دورانی که کمترین محبوبیت را داراست

استیضاح دیلما روسف، در دورانی که کمترین محبوبیت را داراست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مجلس عوام کنگره برزیل اعلام کرد درخواست استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهوری این کشور را که توسط مخالفان او تهیه شده، پذیرفته است. مخالفان رئیس جمهوریِ

آگهی

مجلس عوام کنگره برزیل اعلام کرد درخواست استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهوری این کشور را که توسط مخالفان او تهیه شده، پذیرفته است. مخالفان رئیس جمهوریِ بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین، خواهان استیضاح او به اتهام رشوه خواری هستند.

این مومضوع در حالی مطرح می شود که برزیل درگیر عمیق ترین دوره رکود اقتصادی خود طی ۲۵ سال اخیر است.

خانم روسف در واکنش به این خبر گفت: «هیچ سوء ظنی نسبت به من در زمینه سوءاستفاده از پول مردم وجود ندارد. من هیچ حساب بانکی مشکوکی در خارج از کشور یا دارایی پنهانی ندارم.»

اشاره خانم روسف به حسابهای بانکی مشکوک به دلیل اتهاماتی است که همزمان، به مخالف سرسخت او ادواردو کانها، رئیس مجلس عوام برزیل وارد شده است؛ کسی که اکنون از رهبران اصلی استیضاح کنندگان شمرده می شود. آقای کانها به دریافت میلیون ها دلار رشوه متهم و قرار است به زودی به پشتیبانی حزب حاکم، رسیدگی به پرونده فساد مالی او آغاز شود.

دیلما روسف در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی برای دومین بار به ریاست جمهوری برزیل انتخاب شد و به گفته مخالفانش، چهره های بانفوذ اقتصادی از جمله مسئولان شرکت نفتی «پتروبراس» در انتخاب مجدد او نقش مهمی داشته اند.

خانم روسف اکنون در قلب یک بحران سیاسی است. نظرسنجی ها نشان می دهد بسیاری از برزیلی ها خواهان دیدن استیضاح او هستند و تحلیلگران نیز شانس او را برای حفظ صندلی ریاست جمهوری، پنجاه پنجاه می دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد

ماجرای بولسونارو و جواهرات اهدایی عربستان؛ رئیس جمهور پیشین برزیل هرگونه اقدام «غیرقانونی»را منکر شد

حامیان رئیس جمهوری برزیل: زندان عزم لولا را برای مبارزه با فقر تقویت کرد