اتفاق نظر بر ائتلاف رزمی علیه داعش

اتفاق نظر بر ائتلاف رزمی علیه داعش
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسه حملات خود علیه مواضع گروه داعش در شهر رقه سوریه را شدت بخشیده است. از ماه اکتبر به این سو که فرانسه به نیروهای ائتلاف در سوریه پیوست، جنگنده

آگهی

فرانسه حملات خود علیه مواضع گروه داعش در شهر رقه سوریه را شدت بخشیده است. از ماه اکتبر به این سو که فرانسه به نیروهای ائتلاف در سوریه پیوست، جنگنده های این کشور تنها پنج بار به سوریه حمله کردند. این در حالی است که حملات ارتش فرانسه در عراق از یک سال پیش آغاز شده است. اما حملات تروریستی اخیر در پاریس همه چیز را تغییر داد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه همگان را به یک مبارزه با ماهیتی متفاوت علیه داعش دعوت کرد.

وی گفت: «تمام کسانی که می توانند در چهارچوب یک ائتلاف بزرگ و واحد واقعا با این ارتش تروریست مبارزه کنند، باید گرد هم بیایند. در همین راستا من در روزهای آتی با اوباما و پوتین برای اتحاد نیروهایمان دیدار خواهم کرد.»

چهار روز پس از حملات تروریستی پاریس و در پی تماسی تلفنی با فرانسوا اولاند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به نیروهای نظامی خود دستوراتی با هدف هماهنگی با فرانسوی ها داده است که ناو هواپیمابرشان به نام شارل دوگل در روزهای آینده به سواحل شرقی مدیترانه می رسد.

او گفت: «یگان رزمی فرانسوی به رهبری یک ناو هواپیمابر به زودی به منطقه عملیاتی شما خواهد رسید. باید مستقیما با فرانسوی ها تماس بگیرید و به عنوان متحد با آنها همکاری کنید.»

روسیه از ماه سپتامبر به تنهایی بمباران مخالفان بشار اسد در سوریه را آغاز کرده است. با معلوم شدن این که حمله تروریستی داعش عامل سقوط ایرباس روسی در صحرای سینا بوده، مسکو نیز این گروه را در فهرست اهداف حمله نظامی خود قرار داد.

آقای پوتین در مورد مبارزه روسیه با اعضا گروه داعش گفت: «محدودیت زمانی خاصی وجود ندارد. همه شان را با نام و نشان پیدا می کنیم، همه جا به دنبال آنان می گردیم، هر جا که پنهان شده باشند. در هر نقطه از جهان که باشند آنها را پیدا و مجازات می کنیم.»

ترکیه نیز مبارزه خود علیه داعش را از ژوئیه گذشته شدت بخشید و بمباران مواضع این گروه در سوریه را آغاز کرد. آنکارا هم چنین پایگاه های خود را به روی هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا گشود. ترکیه و آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که عملیات خود را در منطقه ای به طول ۱۰۰ کیلومتر میان شهرهای اعزاز و جرابلس واقع در خاک سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه که هم چنان در کنترل داعش است، شدت خواهند بخشید.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه گفت از پارلمان کشورش می خواهد طرح حمله هوایی علیه داعش در سوریه را تصویب کند. حملات بریتانیا تاکنون محدود به عملیات نظامی عراق بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنج پرسش در مورد حملات هوایی روسیه در سوریه

دادگاه فرانسه حکم بازداشت بین‌المللی بشار اسد را صادر کرد

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند