قهرمانی دونده یونانی در ماراتن آتن

قهرمانی دونده یونانی در ماراتن آتن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سی و سومین دوره مسابقه دوی ماراتن آتن صبح یکشنبه برگزار شد. بیش از شانزده هزار دونده در این رقابت چهل و دو کیلومتر و یکصد و نود و پنج متری که یکی از

آگهی

سی و سومین دوره مسابقه دوی ماراتن آتن صبح یکشنبه برگزار شد. بیش از شانزده هزار دونده در این رقابت چهل و دو کیلومتر و یکصد و نود و پنج متری که یکی از مشکل ترین ماراتن های دنیا محسوب می شود، شرکت داشتند.

هوای آفتابی آتن موجب شد علاقمندان بیشتری برای تشویق دوندگان به خیابان بیایند.

در قسمت مردان، کریستفوروس مروسیس، دونده سی و سه ساله یونانی با ثبت زمان دو ساعت و بیست و یک دقیقه و بیست و دو ثانیه به عنوان نفر اول از خط پایان گذشت. دیمیتریس تئودوراکاکوس و دیموستنیس اوانجلیدیس، هر دو از یونان هم به عنوان نفرات دوم و سوم روی سکو رفتند.

کریستفوروس مروسیس پس از قهرمانی به خبرنگار یورونیوز گفت: «خیلی خوشحالم برای اینکه برای این مسابقه خیلی عصبی شده بودم.»

کریستفوروس مروسیس در پاسخ به خبرنگار یورونیوز که از او پرسید این پیروزی را به چه کسی هدیه می کند، گفت: «به خانواده ام و به ویژه به پسرم. امیدوارم وقتی بزرگ شد این ویدیو را ببیند و از تلاش پدرش خرسند شود.»

اما در قسمت زنان قهرمانی به دونده ای از ژاپن رسید. مینوری هایاکاری با ثبت زمان دو ساعت و پنجاه و دو دقیقه و شش ثانیه اول شد. کورانیا رمپولی از یونان با دو دقیقه و بیست و شش ثانیه اختلاف دوم شد و ماگدا گازل هم به عنوان نفر سوم روی سکو رفت.

امسال در مجموع مسابقات ماراتن، پنج کیلومتر، ده کیلومتر، مسابقه ویژه کودکان و ویژه المپیک حدود چهل و سه هزار نفر شرکت داشتند، که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برای نخستین بار در ایران یک مسابقه ماراتن در تقویم فدراسیون جهانی دو و میدانی قرار گرفت

محمدجعفر مرادی رکورد ماراتن ایران را در برلین جابجا کرد

گفتگو با تنها ایرانی شرکت‌کننده در مسابقه ۲۰۲۲ مون بلان؛ «شبانه دو بار تا قله توچال دویدم و برگشتم»