زلزله نپال؛ آغاز کمپین واکسیناسیون کودکان علیه بیماریهای واگیردار

زلزله نپال؛ آغاز کمپین واکسیناسیون کودکان علیه بیماریهای واگیردار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک هفته پس از وقوع زمین لرزه نپال هنوز بسیاری از زلزله زدگان نیازمند کمکهای بین المللی هستند اما بدلیل مشکلات لجیستکی، کمبود امکانات حمله و نقل و

آگهی

یک هفته پس از وقوع زمین لرزه نپال هنوز بسیاری از زلزله زدگان نیازمند کمکهای بین المللی هستند اما بدلیل مشکلات لجیستکی، کمبود امکانات حمله و نقل و کوچک بودن فرودگاه کاتماندو، بسیاری از کمکها بدست قربانیان اصلی زلزله نمی رسد.

همزمان بدلیل واهمه از شیوع بیماری سرخک کمپین واکسیناسیون کودکان آغاز شده است. یکی از دلایل اصلی گسترش سرخک تلنبار شدن جسد قربانیان عنوان شده است.

یکی از پزشکان سازمان بهداشت جهانی می گوید: “با توجه به شرایط امروز که آب آشامیدنی پاکیزه کمیاب است و شرایط بهداشتی به طرز فاجعه باری در وضعیت بدی قرار دارند، احتمال شیوع تمامی بیماریهای واگیردار وجود دارد.”

زلزله بخشهایی از سامانه آب و فاضلاب شهر کاتماندو را تخریب کرده است و آب آشامیدنی در شهر کمیاب است. همزمان بدلیل کمبود وسایل حمل و نقل و خرابی راهها امکان توزیع مواد بهداشتی و غذایی آنطور که باید و شاید انجام نمی شود.

بدلیل آمار بالای فقر در نپال، مردان جوان و پدران خانواده اکثرا در کشورهایی چون قطر امارات متحده عربی مشغول به کارگری هستند و در زمان وقوع زلزله زنان و کودکان بسیاری در نپال تنها بودند. دولت نپال آمار کشته ها را فراتر از ۶۶۰۰ نفر اعلام کرده است اما در این میان بسیاری از جمله دهها توریست خارجی مفقود شده اند.

شناسایی هویت کشته ها نیز به کندی انجام می گیرد. یکی از نپالیها هم که در هنگام زلزله خارج از نپال بوده منتقد این مساله است و می گوید چگونه می تواند از وضعیت نزدیکانش خبری بدست آورد.

در هر حال بنا به آیین های نپالیها اکثر جسدها سوزانده می شوند و بنوعی کمک می کنند تا از شیوع بیماریهای واگیردار تا اندازه ای جلوگیری شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیمی از اروپایی‌ها به اشتباه معتقدند که واکسیناسیون اثرات جانبی خطرناک دارد

تصاویری از زنان و مردان بدنساز در مسابقات قهرمانی آسیا در نپال

رقص و آواز در شالیزارها؛ کشاورزان نپالی در گل و لای غلط می‌زنند و شادی می‌کنند