تناقض بین اسناد محرمانه موساد و سخنان نتانیاهو درباره بمب اتمی ایران

تناقض بین اسناد محرمانه موساد و سخنان نتانیاهو درباره بمب اتمی ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس گزارشهای سازمان اطلاعاتی اسراییل، موساد، اظهارات نخست وزیر اسراییل در مورد فاصله ایران تا دستیابی به بمب اتمی مطابق با واقعیت نبوده است

آگهی

بر اساس گزارشهای سازمان اطلاعاتی اسراییل، موساد، اظهارات نخست وزیر اسراییل در مورد فاصله ایران تا دستیابی به بمب اتمی مطابق با واقعیت نبوده است.

اسناد موساد نشان می دهند که برخلاف سخنان نخست وزیر اسراییل در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲، ایران فاصله زیادی در دسترسی به بمب هسته ای داشته است. موضوعی که دولت نتانیاهو و شخص نخست وزیر از آن مطلع بوده اما خلاف آنرا در مجمع عمومی سازمان ملل و در برابر رهبران بسیاری از کشورهای عضو بیان کرده است.

آشکار شدن اسناد موساد در زمره یکی از بزرگترین افشاگریهای علیه یک سازمان اطلاعاتی است که توسط تحقیقات مشترک شبکه الجزیره و روزنامه گاردین بدست آمده است. اسناد منتشر شده درباره برنامه هسته ای ایران تنها گوشه ای از صدها سند محرمانه ای است که روزنامه نگاران موفق شده اند در میان اسناد موساد منتشر کنند.

در گزارش موساد که به اطلاع مقامات اطلاعاتی آفریقای جنوبی هم رسیده است، کارشناسان موساد تاکید می کند که ایران الزاما فعالیت هسته ای نظامی برای دسترسی به بمب را دنبال نمی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت