مروری بر رقابتهای اسکی هفته

مروری بر رقابتهای اسکی هفته
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قهرمانی شیفرین در کرواسی میکائیلا شیفرین سال نوی میلادی را با قهرمانی در ارتفاعات زاگرب کرواسی آغاز کرد. این اسکی باز جوان آمریکایی با ثبت بهترین

آگهی

قهرمانی شیفرین در کرواسی

میکائیلا شیفرین سال نوی میلادی را با قهرمانی در ارتفاعات زاگرب کرواسی آغاز کرد. این اسکی باز جوان آمریکایی با ثبت بهترین زمان در هر دو مرحله اسکی مارپیچ، ضمن اجرای یک نمایش دیدنی و با اعتماد به نفس کامل، به مقام قهرمانی رسید.

این درحالی بود که شرایط سخت مسابقه و فشار روحی بالا، باعث ناکامی 25 اسکی باز در دور نخست و 8 اسکی باز در دور دوم شد.

کاترین زتل با یک ثانیه و 68 صدم ثانیه اختلاف، بعنوان نفر دوم روی سکو رفت. این سومین مقام دومی این اسکی باز اتریشی در ارتفاعات کرواسی بود.

در نهایت این نینا لوزت بود که موفق شد مقام سومی را از آن خود کند. این اسکی باز نروژی با دو ثانیه و 79 صدم ثانیه اختلاف نسبت به شیفرین آمریکایی روی سکو رفت.

مرحله بعدی رقابتهای اسلالوم زنان شامگاه ششم ژانویه برگزار خواهد شد.

آینده حرفه ای بودی میلر در گفتگو با کارشناس اسکی

اما سه شنبه گذشته اسلالوم مردان هم به میزبانی
زاگرب برگزار شد؛ البته در غیاب بودی میلر که نوامبر گذشته تحت عمل جراحی کمر قرار گرفت. اما آیا شاهد درخشش دوباره این اسکی باز آمریکایی در رقابتهای ژانویه خواهیم بود؟ این سئوالی است که با فرانک پیکار، کارشناس اسکی در میان گذاشتیم.

فرانک پیکار: «بُودی توانایی درخشش دوباره را دارد. همه این را می دانند. او در برخی ماده های اسکی شماره یک دنیاست. مشکل او در کل دوران حرفه ای اش عدم تناوب در پیروزی هایش بوده. او در موقعیتهایی خود را قرار می دهد که کارش را در مسابقه خیلی دشوار می کنند. گفته می شود او عمدا این را می کند تا با خطا سرعتش را بیشتر کند. این حربه بعضی وقتها جواب می دهد. بنظرم او قادر است دوباره برگردد و فاتح مرحله ای در جام جهانی شود اما فاتح کلی آن شدن آنهم در سن 37 یا 39 سالگی بعید بنظر می رسد. خود من در سن 36 سالگی بود که کنار کشیدم. بنابراین هدف در این سن در صدر جدول قرار گرفتن نیست بلکه بیشتر درخشش مقطعی و فتح یک مرحله است.»

آلبرتو تومبا و درخشش در بازیهای المپیک زمستانی آلبرویل

هیجدهم فوریه 1992 در ول دیزر، روزی بود که آلبرتو تومبا درخششی بی نظیر را در تاریخ اسکی بنام خود ثبت کرد: دفاع از عنوان قهرمانی اش در المپیک. پرچمدار کاروان ایتالیا با پیشی گرفتن از مارک ژیراردلی و کیتیل آندره آموت، قهرمانی چهار سال قبل در کالگاری را تکرار کرد. متخصص مراحل تکنیکی، با پنجاه عنوان قهرمانی در رقابتهای جام جهانی، ملقب به «بمبا»، که علاقه اش به زن ها و عیاشی را پنهان نمی کرد در ادامه مدال نقره اسلالوم این رقابتها را هم از آن خود کرد. اینگونه بود که برخی تا آنجا پیش رفتند که المپیک آلبرویل را المپیک «آلبرتوویل» خواندند.

فرایتگ آلمانی فاتح اسکی پرش در اتریش

سومین مرحله رقابتهای اسکی پرش از سری مسابقات موسوم به چهار تپه (که در نخستین روزهای سال میلادی در چهار تپه متفاوت درآلمان/اتریش برگزار می شود) روز یکشنبه در اینسبورگ اتریش برگزار شد و قهرمانی به ریچارد فرایتگ رسید. این اسکی باز آلمانی با کسب 278 و نیم امتیاز در دو پرش و اختلافی محسوس با نفر دوم به تنهایی در صدر ایستاد.

استفان کرافت اتریشی با کسب 273 و نیم امتیاز دوم شد اما به صدر جدول رده بندی کلی صعود کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

عنوان سریع‌ترین یخ‌نورد دنیا به یک ایرانی رسید، محسن بهشتی‌راد در سوئیس بر قله ایستاد

پایان مسابقات جهانی کوهنوردی با اسکی در سوئیس با معرفی تیم های برگزیده