NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی پس از ۲۰ سال به اروپا باز‌می‌گردد و ایتالیا ابتکارات جدیدی درسر دارد

بازی های المپیک زمستانی چین
بازی های المپیک زمستانی چین Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیش از برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی لس‌آنجلس در سال ۲۰۲۸ میلادی، بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ را خواهیم داشت که پس از یک دوره طولانی و بحث‌برانگیز بخاطر میزبانی کشورهای آمریکای شمالی و آسیایی، این بار میزبانی به اروپا باز می‌گردد و قرار است در شهرهای میلان و کورتینا ایتالیا برگزار شود.

آگهی

پس از ونکوور (کانادا) در سال ۲۰۱۰، سوچی (روسیه) در سال ۲۰۱۴، پیونگ چانگ (کره جنوبی) در سال ۲۰۱۸ و پکن (چین) در سال ۲۰۲۲؛ این بار بازی‌های المپیک زمستانی از ششم تا ۲۲ فوریه ۲۰۲۶  (۱۷ بهمن تا ۳ اسفند ۱۴۰۴)  قرار است در کوه‌های ایتالیا برگزار ‌شود و میزبانی بار دیگر به این کشور می‌رسد، همانطور که در سال ۲۰۰۶ نیز در شهر تورین ایتالیا برگزار شد.

بازی‌های المپیک زمستانی در ایتالیا با تمرکز بر مکان‌های تثبیت‌شده و قابل اعتماد، اجتناب از هزینه‌های بالا و نگرانی‌های زیست‌محیطی رویدادهای قبلی، برنامه‌ریزی شده است. کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد ایتالیا برای میزبانی را به سوئد ترجیح داد و مکان‌های نام آشنایی برای اسکی آلپاین، برای اسکی دوگانه و برای اسکی صحرایی در نظر گرفته شد.

برای جلوگیری از مشکل امکانات بلااستفاده بعد از مسابقات، مانند پیست اسکیت سرعت روی یخ یا زمین‌های بیش از حد بزرگ، برگزارکنندگان برای بیشتر ورزش‌های یخی، پیست‌های موقت در شهر میلان احداث می‌کنند. این رویکرد شبیه ساخت استخر شنای موقت که در طول بازی‌های المپیک پاریس است.

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶در مکان‌های مختلف در فواصل قابل توجهی از یکدیگر قرار خواهند داشت. به عنوان مثال، فاصله بین آنترسلوا، واقع در نزدیکی مرز ایتالیا و اتریش، تا شهر میلان بسیار زیاد خواهد بود.

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ با چالش‌هایی دیگری هم مواجه هستند، به‌ویژه در مورد پیست سورتمه‌سواری و لژسواری، که به دلیل هزینه بالا، تأثیرات زیست‌محیطی و مشکلات تبدیل آن پس از بازی‌ها مشکل‌ساز است.

ساخت دهکده المپیک در میلان
ساخت دهکده المپیک در میلانآسوشیتدپرس

چرخش دولت راستگرای ملونی

در پرونده میزبانی ایتالیا، در ابتدا قرار بود یک پیست سورتمه‌سواری و لژسواری جدید در شهر کورتینا در محل مورد استفاده برای بازی های المپیک زمستانی ۱۹۵۶ ساخته شود. با این حال، آنها تجدید نظر کردند و اکنون در حال بررسی جابجایی رویدادهای لژسواری و سورتمه‌سواری به یک پیست موجود در کشورهای همسایه سوئیس یا اتریش هستند، رویکردی جدید که توسط کمیته بین‌المللی المپیک حمایت شده است.

اما در اواخر سال ۲۰۲۳، دولت محافظه‌کار جورجا ملونی با اصرار بر ساخت یک پیست جدید در کورتینا کمتر از دو سال قبل از بازی‌های المپیک زمستانی، چرخشی چشمگیر در این رویه ایجاد کرد. این تصمیم باعث نگرانی کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های بین‌المللی مربوطه شده است.

ساخت این پیست ۳.۶ میلیارد یورو هزینه بر می‌دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارنامه «درخشان» ایران در المپیک پاریس؛ آمریکا با مدال طلای دقیقه ۹۰ صدر جدول را از چین ربود

تکواندو ایران پس از ۱۶ سال در المپیک طلا گرفت، زارع در کشتی سنگین وزن به مدال نقره رسید

تساوی رم در شب مصدومیت آزمون و دیبالا و اخراج لوکاکو