تنبیه بدنی و قوانین سختگیرانه برای برقراری انضباط در مدارس

تنبیه بدنی و قوانین سختگیرانه برای برقراری انضباط در مدارس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بعضی از مدارس در جهان هنوز تنبیه بدنی رواج دارد. ولی این روش به شدت مورد انتقاد قرار می گیرد. آیا تنبیه واقعا باعث یادگیری دانش آموزان می شود؟

اوگاندا: تنبیه بدنی

در گذشته تنبیه بدنی در کلاس درس بسیار عادی بود، ولی اکنون در ۳۱ کشور، از جمله اوگاندا ممنوع است. با اینحال، همه از قانون پیروی نمی کنند و براساس یک تحقیق، ۸۱ درصد دانش آموزان اوگاندایی هنوز هم تنبیه بدنی می شوند. در سال ۲۰۰۶ میلادی، دولت اوگاندا تنبیه بدنی را ممنوع اعلام کرد. با این حال به قانون دولت در مورد ممنوعیت تنبیه بدنی در همه مدارس، احترام گذاشته نمی شود.

نتایج یک پژوهش که در سال ۲۰۱۱ میلادی در بین دانش آموزان مدارس ابتدایی، آموزگاران، هیات مدیره مدارس، محققان سازمان های دولتی و غیر دولتی انجام شده است، واقعیتی تلخ را آشکار می کند: اکثر بانیان ضرب و شتم، یعنی ۷۳ درصد آنها، معلمان هستند، ۱۵ درصد دانش آموزان و ۱۲ درصد والدین و قیم ها.

یونیسف: صندوق کودکان ملل متحد
unicef

تنبیه بدنی جهانی
corpun

نظارت کننده
corpun

بخش اوگاندایی شبکه آفریقایی برای جلوگیری و حمایت علیه کودک آزاری و غفلت
anppcan

امید کودک بریتانیا
Child Hope UK
childhope

صداهای ظهورکننده
Raising Voices
raisingvoices

ممنوعیت تنبیه با چوب در مدارس
مقاله روزنامه اوگاندایی “دید جدید”
corpun

بریتانیا: تنبیه بدنی ضد آموزشی است

در سال ۲۰۰۱ میلادی، طرح “ابتکار جهانی برای پایان دادن به تنبیه بدنی” با هدف ترویج حقوق بشر و ممنوعیت تنبیه خشونت آمیز کودکان ایجاد شد.

۳۱ کشور تنبیه بدنی را کاملا ممنوع کرده اند، از جمله در خانواده ها. اکثر این کشورها در اروپا هستند، ولی هنوز بیست کشور در اروپا، از جمله بریتانیا، تنبیه بدنی را ممنوع نکرده اند.

ایالات متحده آمریکا: امنیت در کلاس های درس

پس از شوک وارد شده در اثر تیراندازی ها در مدارس آمریکایی، برخی از ایالات، قوانین سخت گیرانه ای وضع کرده اند تا از ورود جنایت و خشونت در عرصه آموزش جلوگیری کنند. ولی هیچ اجماعی در مورد شیوه ای که نتیجه می دهد و کدام نتیجه عکس می دهد، وجود ندارد.

حومه شهر فیلادلفیا در اثر نرخ بالای جنایت، شهرت بدی دارد. برای دور نگه داشتن خشونت، مواد مخدر و اسلحه از مدارس، قوانین سخت گیرانه ای به اجرا گذاشته شده است. دستگاه های فلزیاب و پلیس، امنیت مدارس را تضمین می کنند. دانش آموزانی که رفتار درستی ندارند و از قوانین تخطی می کنند، با اخراج و تعلیق روبرو می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

سبقت هند از چین در صدر؛ چند دانشجوی ایرانی در آلمان مشغول به تحصیل هستند؟