بهترین شهرهای «کمتر شناخته شده اروپا» برای گردشگری کدامند؟

canva
canva Copyright  Photo
Copyright  Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از شهرهای اروپا که به طور نمادین مقصد گردشگری بین‌المللی هستند، اکنون با مشکل هجوم مسافران دست و پنجه نرم می‌کنند و ازدحام بالای جمعیت گردشگران، به چالشی هم برای مقامات شهر و هم بازدیدکنندگان تبدیل شده است.

آگهی

به همین دلیل در ادامه فهرستی از شهرهایی معرفی می‌شوند که اگرچه مناطقی «کمتر شناخته شده» محسوب می‌شوند اما گردشگران همواره از بازدید آنها لذت برده‌اند.

این شهرها بر اساس اطلاعاتی انتخاب شده‌اند که توسط کاربران در سایت Reddit’s r/travel منتشر شده است؛ شهرهای زیبایی که دیدن آنها احتمالا شگفتی شما را برمی‌انگیزد.

لیوبلیانا، اسلوونی

این شهر یکی از کوچکترین پایتخت‌های اروپا محسوب می‌شود و به نوشته یکی از کاربران، در این شهر «انرژی و سرزندگی منحصربه‌فردی وجود دارد که در کمتر جایی دیده می‌شود».

کاربران می‌گویند که لیوبلیانا آنقدر کوچک است که حتی می‌توان با پای پیاده، همه نقاط آن از جمله قلعه لیوبلیانا تا تئاتر روباز آن را دید.

این شهر همچنین به دلیل غذاهای لذیذ و نزدیک بودنش به مکان‌های طبیعی دیدنی مانند دریاچه بلد و کوه تریگلاو می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگری باشد.

پلوودیو، بلغارستان

یکی از کاربران این سایت، پلوودیو در بلغارستان را «یک شهر ایده‌آل اروپایی» توصیف کرده که مملو از پارک‌ها و کافه‌ها است. همچنین می‌توان از این شهر با قطار به دیگر شهرهای بلغارستان مانند وارنا و صوفیه سفر کرد.

در پلوودیو می‌توان سکونت گاه‌هایی یافت که قدمت آنها به ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و به این ترتیب یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا است و علاقمندان به تاریخ را از تماشای مکان‌های باستانی فراوانش از جمله تئاتر باستانی رومیان خشنود خواهد کرد.

canva
Plovdivcanva

پورتو، پرتغال

این شهر که دومین شهر بزرگ پرتغال است، می‌تواند جایگزین خوبی به جای لیسبون برای گردشگری باشد اما اغلب به نفع پایتخت نادیده گرفته می‌شود.

یکی از کاربران می‌گوید: «ما از پورتو بیشتر از لیسبون که غرق در جمعیت است، لذت بردیم.»

مسافران این شهر، آن را قابل پیاده‌روی، تمیز و دوستانه توصیف می‌کنند و به تحسین معماری قدیمی، غذاها و زیبایی‌های شهر از جمله باریکه قرون وسطایی رودخانه و کلیسای مجلل آن می‌پردازند.

Canva
PortoCanva

استراسبورگ، فرانسه

شهر استراسبورگ مقر پارلمان اروپا است؛ با این وجود اغلب از سوی مسافران نادیده گرفته می‌شود. استراسبورگ شهری جذاب و مملو از آثار تاریخی و معماری و غذاهای منحصر به فرد است و در سرتاسر شهر می‌توان نشانه‌های هر دو فرهنگ آلمانی و فرانسوی را بخوبی دید.

در آنجا همچنین می‌توان شراب آلزاس را امتحان کرد که از محصولات پرطرفدار این منطقه است و از باغ‌های شراب آن بازدید کرد و به گفتگو با تولیدکنندگان شراب نشست.

Canva
StrasbourgCanva

تورین، ایتالیا

به نوشته کاربران سایت Reddit اگرچه در سراسر ایتالیا می‌توان شهرهای معروف بسیاری را یافت اما احتمالا هیچکدام به اندازه تورین آنهم با وجود مناظر زیبایش از آلپ، دست‌کم گرفته نشده است.

این شهر نسبت به میلان و دیگر شهرهای شناخته‌شده‌تر، گردشگران کمتری دارد آنهم در حالی که مسیرهای پیاده‌روی عالی و تاکستان‌های زیبایی دارد و به نوشته یکی از کاربران این سایت، تورین در قلب یکی از بهترین مناطق تولید شراب در جهان یعنی «پیه‌مونته» قرار دارد.

غذاهای تورین نیز «ترکیبی عالی از غذاهای فرانسوی و ایتالیایی» است و معماری خیره‌کننده، زندگی شبانه باورنکردنی و موزه‌های خارق‌العاده آن بر جذابیت‌های این شهر واقع در شمال ایتالیا افزوده است.

Canva
TurinCanva

ویلنیوس، لیتوانی

کاربران Reddit شهر ویلنیوس که پایتخت لیتوانی است را نیز دارای مردمی صمیمی توصیف کرده‌اند که قدم زدن در شهر و بازدید از آثار تاریخی و مناظر آن را لذتبخش‌تر می‌کند.

در این شهر همچنین می‌توان آثار تاریخی و موزه‌های بسیاری از تاریخ ۵۰ سال اشغال آن از سوی اتحاد جماهیر شوروی یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معضل هجوم گردشگران؛ از پولی شدن ورود به ونیز تا اعمال محدودیت در شهر محل فیلمبرداری بازی تاج و تخت

ویزای دورکاری دیجیتال ایتالیا چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

کاوش در کوه های پوشیده از برف آذربایجان