هدیهٔ سانیای چین؛ طب سوزنی، چشمهٔ آب گرم و تای‌چی برای آرامش تن و جان

هدیهٔ سانیای چین؛ طب سوزنی، چشمهٔ آب گرم و تای‌چی برای آرامش تن و جان
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ساکنان جزیرهٔ هاینان به داشتن عمر طولانی مشهورند و برخی از آنها به صد سالگی رسیده‌اند.

آگهی

سانیا در جنوب جزیرهٔ هاینان چین، در زمینهٔ سلامت و بهداشت، جای خود را روی نقشهٔ گردشگری تثبیت کرده است. این جا با مناظر زیبا و چشمه‌های آب گرمش، اقامتگاهی است استوایی برای استراحت و تجدید قوا.

ساکنان جزیرهٔ هاینان به داشتن عمر طولانی مشهورند و برخی از آنها به صد سالگی رسیده‌اند. در نقاط مختلف مسیرهای گردشگری هم تصاویری از چهره‌ٔ سالخوردگان به چشم می‌خورد.

در سانیا منطقه‌ای هست که به درّهٔ طول‌ عمر معروف است، محلی‌ها می‌گویند دلیل این نامگذاری آن است که چون فرم این درّه شبیه لاکپشت است و لاکپشت، در تاریخ چین، نماد طول عمر بوده است.

انواع طب سنتی برای درمان بیماران در سانیا به کار می‌رود

گردشگران بسیاری در جستجوی زندگی شاد و سالم به سانیا می‌آیند. این افراد برای درمان انواع درد و ناخوشی از طب سنتی چینی بهره می‌برند. حدود یک سوم مراجعان این کلینیک درمانی گردشگران خارجی هستند.

سا رِن، از مرکز طب سنتی سانیا می‌گوید: «شیوه‌های طب مکمل بسیاری متنوع هستند. ما در این بخش فقط با طب سوزنی کار می‌کنیم،‌ همچنین حجامت خشک و گِل درمانی هم داریم که برخی دیگر از شیوه‌های طب سنتی ما هستند. در این مورد خاص، طب سوزنی مناسب‌ترین رویکرد برای درمان است. این شیوه‌ای است که امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته شده است.»

لینا که زنی است در دهه پنجم زندگی، از مولداوی به سانیا آمده است. او که دچار فرسایش مهره‌های گردن شده برای کاستن از کمردرد و سردرد‌ به سراغ طب سوزنی چینی آمده است.

انواع طب سنتی برای درمان بیماران در سانیا به کار می‌رود

لینا می‌گوید: «درمانگران اینجا بسیار حرفه‌ای هستند. مترجمان هم بسیار خوبند، و هیچ مشکلی برای ارتباط نداشتم. بعد از شش جلسه، الان دیگر داروی مُسکن نمی‌خورم و احساس بسیار خوبی دارم.»

بازدیدکنندگان سانیا همچنین به سراغ ورزش تای‌چی می‌آیند، حرکات ورزشی آرامی که طبق سنت چین، برای ایجاد هماهنگی میان تن و روان طراحی شده، و فرد را به آرامش درونی می‌رساند. مربیان این گروه تای‌چی، سین‌ هنگ گو،‌ و پسرش هستند.

چشمه‌های آب گرم از دیگر جاذبه‌های گردشگری سلامت و بهداشت در سانیا هستند

سین هنگ گو می‌گوید: «تای‌چی می‌تواند توازن ذهن و جسم را به شما بازگردانده، گردش انرژی و خون را تسهیل کند به این شکل بدن شما سلامت و توان خوبی پیدا می‌کند. شاگردان خارجی زیادی برای یادگیری تای‌چی به سانیا می‌آیند. آنها معمولا مشکلاتی دارند نظیر فشار خون بالا، ناراحتی قلبی یا کمردرد. اما بعد از یک دورهٔ تای‌چی سلامتشان را باز می‌یابند.»

چشمه‌های آب گرم نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سانیا است. اقامت‌گاه‌های لوکسی پیرامون این چشمه‌های طبیعی ساخته شده است که به سلامت افراد هم کمک می‌کنند.

این چشمه‌ها در قلب جنگل‌های بارانی واقع شده، و آب گرم اینجا محبوب، و واقعا برای سلامت و تنظیم وزن مفید است. 

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

چینگ‌دائو؛ دروازه‌ٔ تازهٔ چین به روی شرکت‌های چندملیتی