قزاقستان دومین کشور بزرگ استخراج بیت‌کوین؛ چرا ناآرامی‌ها بر بازار بزرگترین ارز دیجیتال تاثیر گذاشت؟

Bitcoin
Bitcoin Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قزاقستان پس از آمریکا دومین کشور بزرگ استخراج بیت‌کوین در جهان است؛ بویژه از ماه می یعنی زمانی که همسایه جنوبی آن چین تصمیم گرفت به دلیل بالا بودن مصرف انرژی برای استخراج بیت‌کوین، ماینرهای ارز دیجیتال را از سرزمین اصلی خارج کند.

آگهی

ارزش هر واحد بیت‌کوین روز جمعه ۷ ژانویه به پایین‌ترین حد خود در طی چند ماه اخیر رسید؛ چراکه اعتراضات داخلی در قزاقستان، دومین کشور بزرگ استخراج بیت‌کوین در جهان باعث شده بود اینترنت برای مدتی طولانی از دسترس خارج و انجام تراکنش‌ها غیرممکن شود.

در این روز ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان هشت درصد سقوط کرد و به زیر ۴۱ هزار دلار (۳۶ هزار یورو) رسید.

این افت قابل توجه دو دلیل مهم داشت: سرمایه‌گذاران بسیاری، هم به دلیل بحران سیاسی قزاقستان و هم انتشار دستورالعمل جدید بانک مرکزی آمریکا که از سخت‌تر شدن سیاستهای مالی این کشور در مقابل رمزارزها خبر می‌داد، ترجیح دادند که رمزارزهای خود را بفروشند.

بنا بر اعلام سازمان مردم‌نهاد «نت بلاکس» که امنیت سایبری اینترنت را رصد می‌کند، اختلالات اینترنت قزاقستان از بامداد جمعه در مقیاسی بسیار وسیع آغاز شده و سطح اتصال ملی تنها ۵ درصد سطح عادی بوده است.

قزاقستان پس از ایالات متحده دومین کشور بزرگ استخراج بیت کوین است. استخراج بیت‌کوین در این کشور به بویژه از ماه می و زمانی که همسایه جنوبی آن یعنی چین تصمیم گرفت به دلیل بالا بودن مصرف انرژی پروسه استخراج بیت‌کوین، ماینرهای ارز دیجیتال را از داخل سرزمین اصلی خارج کند، رونق قابل توجهی گرفت.

قزاقستان در حال حاضر پناهگاهی برای استخراج کنندگان چینی بیت‌کوین است که به گونه‌ای از کشور خود تبعید شده‌اند.

دلیل چینی‌ها برای انتخاب قزاقستان برای ادامه کار استخراج بیت‌کوین، علاوه بر همسایگی دو کشور، معادن غنی ذغال سنگ قزاقستان است که تامین انرژی ارزان و کافی برای استخراج کنندگان چینی را ممکن می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا گام بعدی را برای راه‌اندازی «نسخه دیجیتال یورو» برداشت

ارزش بیت‌کوین به کم‌ترین حد در سال جاری رسید

تجربه‌های اروپایی؛ با حداقل چند یورو می‌شود در بازار مسکن فرانسه سرمایه‌گذاری کرد؟