اختراعات دانشگاه استنفورد؛ از تلاش برای ساخت هواپیمای کوچک کبوتری تا ربات پرنده

LENTINK LAB / STANFORD UNIVERSITY
LENTINK LAB / STANFORD UNIVERSITY Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیمی از مهندسان دانشگاه استنفورد با الهام از نحوه فرود آمدن و نشستن پرندگان روی شاخه درختان، روباتی ساختند که می‌تواند روی هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته و آنها را قادر سازد تا اشیا را در دست گرفته و بتوانند روی سطوح خود را نگه دارند.

آگهی

تیمی از مهندسان دانشگاه استنفورد با الهام از نحوه فرود آمدن و نشستن پرندگان روی شاخه درختان، رباتی ساختند که می‌تواند روی هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته و آنها را قادر سازد تا اشیا را در دست گرفته و بتوانند روی سطوح خود را نگه دارند. در تولید این ربات بر امکان گرفتن سطوح توسط «پنجه‌های» ربات تاکید شده است.

این پیشرفت می‌تواند به ربات‌های پرنده در ماموریت‌ جستجو و نجات کمک ویژه‌ای کند. همچنین دستیابی به این تکنولوژی می‌تواند به اکولوژیست‌ها یاری دهد تا داده‌های مورد نیازشان در جنگل را آسان‌تر از پیش گردآوری کنند.

AFP
LENTINK LAB / STANFORD UNIVERSITYAFP

البته دانشگاه استنفورد پیش از این نیز در زمینه ساخت ربات پرنده و نوآوری در صنعت هوانوردی اقدام کرده بود. چنانچه از آغاز عصر هوانوردی، مخترعان همواره تلاش کرده‌اند تا هواپیماهایی بسازند که مانند پرندگان به پرواز درآید و بال‌های آن امکان چرخش‌سریع‌ و کارآمدتری را فراهم کند.

AFP
LENTINK LAB / STANFORD UNIVERSITYAFP

پژوهشگران دانشگاه استنفورد اعلام کرده بودند که توانستند با مطالعه بال‌های کبوتران یک ربات رادیویی با بال‌هایی که با ۴۰ پر واقعی ساخته شده، بسازند. رباتی که ساخت آن یک گام دیگر محققان این حوزه را به رویای ساخت هواپیمایی شبیه پرندگان نزدیک‌تر کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راننده تاکسی در ژاپن به دلیل کشتن عمدی یک کبوتر بازداشت شد

ربات کارگر وسط کار غش کرد

موتورسیکلت پرنده‌ای که ۴۰ دقیقه پرواز می‌کند؛ از هاوربایک استارت آپ ژاپنی رونمایی شد