دانمارک؛ برگزاری نمایشگاهی در راستای فراموشی تلفنهای همراه

دانمارک؛ برگزاری نمایشگاهی در راستای فراموشی تلفنهای همراه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دانش آموزان مدرسه ای در دانمارک با شرکت در اتلیه های مختلف تجربی حبابهای بزرگ تولید می کنند تا اوقات فراغت خود را یک نمایشگاه پرکنند.

آگهی

دانش آموزان مدرسه ای در دانمارک با شرکت در اتلیه های مختلف تجربی حبابهای بزرگ تولید می کنند تا اوقات فراغت خود را یک نمایشگاه پرکنند. در ابتدا به نظر کاری بیهوده می رسد اما این کار دراستای پرکردن اوقات فراغت شهرنشینانی است که تلفنهای همراه و رایانه ها آنها را کاملا منزوی و تنبل کرده است.

مسئول برگزاری این نمایشگاه می گوید: «ایده اصلی شرکت در فعالیتهای مشترک و دسته جمعی است. فعالیتهایی که مانع می شود تنها روی تلفنهای همراه تمرکز کنیم.»

در این نمایشگاه که آتلیه های زیادی در ان خلق شده است با فناوریهای مختلفی می توان آشنا شد که نیروی جمعی را می طلبد و از رخوت زندگی امروز ما را می رهاند.

مسئول برگزاری این نمایشگاه می گوید: «ما نمی توانیم با اسمارت فونها و تلفنهای همراه مبارزه کنیم. چنین قصدی هم نداریم. اما می خواهیم نشان دهیم که نگاههای دیگری هم در این جهان وجود دارند. واقعا زمانی که به این نمایشگاه می آیید تلفنهای همراهتان را فراموش می کنید.»

یکی از هنرمندان و طراحان نمایشگاه می گوید: « زمانی که به سرکار می رویم، زمانی که در مترو و یا اتوبوس هستیم، ما وابسته به تلفنها و بقیه وسایل الکترونیکی می شویم، آی فون و آی پد زمان ما را پر می کنند در حالیکه نشسته ایم. مشکل اصلی ما در غرب این است که زمان زیادی را نشسته می گذارنیم.»

مسئولان نمایشگاه انتظار استقبال از پانصدهزار نفر در سال ۲۰۱۷ را دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات