اپلیکیشن «گروپیوس توگو» برای جهانگردان برلین و معماری شهر

اپلیکیشن «گروپیوس توگو» برای جهانگردان برلین و معماری شهر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک نرم افزار تلفن هوشمند دنیای یکی از معماران مدرنیست قرن بیستم را زنده می کند.

آگهی

یک نرم افزار تلفن هوشمند دنیای یکی از معماران مدرنیست قرن بیستم را زنده می کند. اپلیکیشن «گروپیوس تو گو» (Gropius to go) کاربر را به ساختمانهای والتر گروپیوس، یکی از بانیان مکتب معماری «باوهاوس» (Bauhaus) در برلین هدایت کرده و داده های لازم را به او می دهد. کاربر همزمان با دنبال کردن مسیر بازدید، می تواند اطلاعات لازم در باره این سبک معماری ساده گرا و کاربردی را بخواند.

گئورگ هاسپل، رییس موزه یادمانهای ملی در برلین می گوید: «والتر گروپیوس بدون شک یکی از معماران شاخص قرن بیستم است. او بخشی از سازندگان و پیشروان مدرنیسم بحساب می آید. او چهره کلیدی قرن بیستم است.»

دهه ۵۰ میلادی گروپیوس و تعاونی معماران او منطقه «گروپیوس اشتاد» (به معنی شهر گروپیوس) را در برلین طراحی کردند. گروپیوس دهه سی میلادی با به قدرت رسیدن نازیسم در آلمان به آمریکا گریخت و خانه گروپیوس سال ۱۹۶۸، یکسال پس از مرگ او در قسمت مرکزی «گروپیوس اشتاد» ساخته شد.

این اپلیکیشن با داده های آماری، مکانی و عکس، گرافیک و فناوری ساده ای دارد که به گفته سازندگان با خصوصیات معماری ساده و کاربردی «باوهاوس» هماهنگ است. گورگ هاسپل با اشاره به فایده اپلیکیشن می گوید: «برانگیختن اشتیاق مردم که ممکن است کمرنگ شده باشد. برقراری ارتباط و گفتگو با آنها. برای نسل جوان که ممکن است راهنمای هنر یا کتابهای سنگین راهنمای معماری را با خود حمل نکنند ولی همیشه تلفن هوشمند و نرم افزاری برای کسب اطلاعات همراهشان هست.»

این اپلیکیشن با حمایت موزه ملی یادمانها ساخته شده و بصورت رایگان در اپ استور موجود است. «گروپیوس توگو» در حال حاضر تنها به زبان آلمانی است و نسخه انگلیسی آن در دست تهیه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جهانگرد دانمارکی پس از سفر بدون پرواز به تمام کشورهای جهان به خانه بازگشت

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما