آفرینش هنری در دنیای مجازی

آفرینش هنری در دنیای مجازی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در آکادمی سلطنتی لندن، چند هنرمند با استفاده از «واقعیت مجازی» در حال خلق آثاری هستند که بناست به صورت حجمهای سه بعدی پرینت شوند و در یک مجموعه به نمایش درآیند.

آگهی

در آکادمی سلطنتی لندن، چند هنرمند با استفاده از «واقعیت مجازی» در حال خلق آثاری هستند که بناست به صورت حجمهای سه بعدی پرینت شوند و در یک مجموعه به نمایش درآیند. الیوت یکی از هنرمندان جوانی است که ویدئو و مُدلهای سه بعدی می سازد. او که برای نخستین بار با واقعیت مجازی کار می کند درباره آن می گوید: «چالش ماجرا، کار کردن با ابزاری است که اصلا با آن آشنایی ندارید و از آن سر در نمی آورید. اما این دستگاه (دو دستگیره و) دو ماشه دارد که کار با آنها خیلی الهام بخش تر از کار کردن با دیگر نرم افزارهای کامپیوتری است.»

کارگاه «واقعیت مجازی» بسیاری از محدودیت های مرسوم آفرینش هنری را از میان می برد و به این ترتیب هنرمندان احساس آزادی بیشتری می کنند. الیوت می افزاید: «آزمایشهای زیادی هنوز مانده، چون این نسخه اولیه نرم افزار است. کسی نمی داند که بناست چطور از این طراحی های مجازی استفاده شود. شاید کاربریِ آنها تجاری یا هنری باشد. بنابراین نتیجه کار کاملا ناشناخته است.»

هنرمندان از دو نرم افزار برای آفرینش هنری بهره می برند. برنامه تیلت براش (Tilt Brush) برای نقاشی و برنامه کُدُن (Kodon) برای ساخت مدلهای سه بعدی.

ریکارد استیبر، از بخش «واقعیت مجازی» شرکت اچ تی سی می گوید: «نکته جالب واقعیت مجازی این است که جهان واقعیت و خیال را در هم می آمیزد. اما کاری که برای نخستین بار در این کارگاه انجام می شود این است که نخست، هنرمندان در جهان مجازی کار می کنند و بعد حاصل کارشان در جهان واقعی به شکل سه بعدی پرینت می شود.»

بلیتهای نمایشگاه سال آینده این کارگاه محدود است و بازدیدکنندگان خواهند توانست برای تعامل بیشتر با آثار هنری، به شکل مجازی وارد آنها شده، از درونشان عبور کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات