روباتها نمایشگاه فناوری برلین را تسخیر کردند

روباتها نمایشگاه فناوری برلین را تسخیر کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

امسال در نمایشگاه بین المللی فناوری در برلین موسوم به «آیفا» روبات ها جایگاه ویژه ای دارند و به نظر می رسد که پس از اینترنت، اشیا می توانند بزرگترین دستاورد در بازار فناوری های پیشرفته…

آگهی

امسال در نمایشگاه بین المللی فناوری در برلین موسوم به «آیفا» روبات ها جایگاه ویژه ای دارند و به نظر می رسد که پس از اینترنت، اشیا می توانند بزرگترین دستاورد در بازار فناوری های پیشرفته باشند.

اینترنت اشیا یا «آی او تی» به وسائلی می گویند که ماهیت دیجیتالی دارند، ابزار و از وسایلی مانند ترموستات منزل یا تلفنهای هوشمند گرفته تا تلویزیون و دیگر وسائل خانگی که به اینترنت متصل هستند.

مهمترین دلیل این موفقیت طراحی روباتهای جدید مطابق با نیاز مصرف کننده عادی است. بعلاوه قیمتها هم کم کم به حد معقول می رسد.
نیکول اسکات، سردبیر وبسایت خبری- فناوری «موبایل گیکز» (Mobilegeeks) می گوید: «مدتهاست که روباتها را در اطراف خود می بینیم. آیا تمایل به استفاده از آنها بیشتر شده؟ بله. سالهاست که در کارخانه ها از آنها استفاده می شود. تنها فرقش این است که حالا می خواهیم آنها را به خانه ها ببریم. «اینترنت اشیا» از لحاظ کاربردی به مرحله استفاده ساده برای مصرف کنندگان رسیده است.همینطور روبات های شیشه شور، زمین شور و روبات های پرستار حیوانات.»

اگر روبات ها کارهای سخت مثل تمیز کردن خانه را انجام دهند، آدم ها احتمالا می توانند از زندگی خود بیشتر لذت ببرند. کاربران می توانند براحتی از طریق اپلیکیشن های تلفن های هوشمند، روبات خود را کنترل کنند.

جیم ریورا، می گوید: «روباتها بازار خوبی دارند. آنها مشکلات زیادی را در زمینه های مختلف در دانشگاه ها و کارخانه ها از میان بر می دارند. و در نهایت مانند اینترنت که چهل سال تنها در اختیار دولتها بود، فکر می کنم که همین اتفاق برای روبات ها هم می افتد. البته بستگی دارد که در چه زمینه هایی کاربرد عمومی داشته باشند.»

همه این ابزار الزاما کاربردی نیستند و می توانند تنها برای سرگرمی باشند. برای مثال یک دوربین با استفاده از اینترنت اشیا و تکنولوژی شناسایی صورت می تواند تشخیص دهد که چه کسی نیاز به کافئین دارد و بسرعت برای او یک قهوه مطبوع آماده می کند.

جاشوا ورگارا، تهیه کننده وبسایت اندروید آتوریتی (Android Authority) می گوید: «ما نمی خواهیم برای تمام کارهای روزمره یک روباتِ جایگزین داشته باشیم. من ترجیح می دهم بگویم که به سمت هوشمند کردن پیش می رویم. امروزه برای بسیار از مشاغل و وظایف، می توان جایگزین روبات قرار داد اما برای مصرف روزانه و زندگی روزمره -حتی برای خود من، مساله کنترل قسمت هایی از زندگی مطرح است که دوست داریم مثلا توسط گوشی هوشمندمان آن را انجام دهیم.»

اما همه مشتاق سرعت دادن به تکنولوژی نیستند. جیم ریورا، سردبیر وبسایت تکنولوژی «پاکت ناو» Pocket Now می گوید: «خیلی دوست دارم وارد خانه شوم و موسیقی بلافاصله نواخته شود. اما مشکل اینجاست که من همین حالا هم برای تختخواب، سیستم صوتی یا یخچال و فریزر خانه هزینه کردم. اگر یک فریز هوشمند جدید قابلیت بهتر کردن مزه غذا را نداشته باشد و فقط بتواند درجه را بطور خودکار تنظیم کند، چرا من باید برای داشتن چنین داشته باشم

سال گذشته، این نمایشگاه برای طرفداران «جنگ ستارگان» نمونه جدیدی از BB-8 را ارائه کرد. این مدل مجهز به دستبند کنترل از راه دور است. زمانی که آن را بدست کنید، حرکات دست و بدن شما را به منزله دستورالعمل اجرا می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات