تکنیکی جدید در مطالعه زنبورعسل؛ برچسب زدن و ردیابی مکان های مورد علاقه زنبورها

تکنیکی جدید در مطالعه زنبورعسل؛ برچسب زدن و ردیابی مکان های مورد علاقه زنبورها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دانشمندان در لندن تکنیک های جدیدی برای نجات زنبورهای عسل ابداع کرده اند.

آگهی

دانشمندان در لندن تکنیک های جدیدی برای نجات زنبورهای عسل ابداع کرده اند. آنها صدها زنبور را برچسب زده اند تا مسیر حرکت شان را در اطراف شهرها شناسایی کنند. کاهش جمعیت زنبورهای عسل برای بریتانیا به یک چالش تبدیل شده است.

دیلم کانتی یکی از محققان این پروژه است. او تعداد پارک ها و باغ هایی را فهرست می کند که این زنبورهای برچسب خورده به آنها سر می زنند.

دیلم کانتی می گوید: «ابتدا من زنبور عسلی را روی دستم می گذارم، این یک زنبور عسل نوزاد است. خلال دندانی را بر می دارم و علامتی روی پشت او می گذارم و بعد آنرا می چسبانم. به اندازه ای که برچسب به پشت زنبور بچسبد.»

تخمین زده می شود که زنبورهای عسل حدود ۶۵۰ میلیون پوند در اقتصاد بریتانیا سهم داشته باشند. کاهش زنبورهای عسل در بریتانیا به دلیل کاهش دسترسی آنها به گیاهان وحشی در اثر تغییرات چشم انداز توسعه شهری و استفاده از آفت کش ها در کشاورزی است.

پرفسور لارس چیتکا با اشاره به اینکه زنبورهای عسل برای صنعت کشاورزی و مواد غذایی مورد نیاز ما حیاتی اند می گوید: «آنها از طریق گرده افشانی در تولید یک سوم غذایی که ما می خوریم سهیم اند. آنها با گرده افشانی در تمام محصولات کشاوری از جمله سبزیجات و سیب زمینی سهم ایم و اگر زنبورهای عسل این گرده افشانی را انجام ندهند، انجام این کار برای انسان ها بسیار خسته کننده و گران قیمت خواهد بود.»

دانشگاه کوئین مری لندن تلاش می کند تا نقشه مناطق مورد علاقه زنبورهای عسل را در شهر ترسیم کند و در صورت امکان مناطق مشابهی را برای زنبورها ایجاد کند.

در یک مسابقه با جایزه ۱۰۰ پوندی از مردم خواسته شده است که عکس هایی از زنبورهای برچست زده شده را به این مسابقه بفرستند. این دانشگاه همچنین لندنی ها را تشویق می کند تا گل هایی را پرورش دهند که سرشار از شهد و گرده اند، گلهایی مانند اسطوخودوس انگلیسی و گل گاوزبان.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات