کریستوفورتی: کار در فضا در حالت بی وزنی فوق العاده است

کریستوفورتی: کار در فضا در حالت بی وزنی فوق العاده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه آکادمی فضانوردی با کارها و فعالیتهای سامانتا کریستوفرتی، اولین فضانورد زن ایتالیا در ایستگاه بین المللی فضایی بیشتر آشنا می شویم. وی می

آگهی

در این برنامه آکادمی فضانوردی با کارها و فعالیتهای سامانتا کریستوفرتی، اولین فضانورد زن ایتالیا
در ایستگاه بین المللی فضایی بیشتر آشنا می شویم. وی می گوید: «این محیط کار منحصر بفرد و این حالت بی وزنی تنها در فضا ممکن است.»

فعال سازی یاخته موسوم به تی در پیری (T-Cell) یکی از دو ماموریت فضانوردان ایستگاه بین المللی فضاست. در این آزمایشات نمونه ای از سلولهای “تی” انسان در محفظه هایی مخصوص قرار گرفته و به فضاپیمای باری “دراگون” منتقل شده است.

کرویستوفورتی درباره این ماموریت می گوید: «اگر دریچه “دراگون” را باز کنید، نمونه هایی را می بینید که را برای آزمایش یاخته موسوم به “تی” سازمان فضایی اروپا آماده کرده ام. در این آزمایشات با فعالیت یاخته های سیستم ایمنی تحت شرایطی که گرانش (جاذبه) بسیار کم است، سر و کار دارم.»

وی در پایان درباره پرسشها و کشفیات جدید در فضا می گوید:«می خواهید بدانید که در فضا چه چیزهایی رخ می دهد که پیشتر نمی دانستیم. طرح پرسش های تازه، فرصتهای جدیدی برای اکتشاف پیش روی ما قرار می دهد.»

سامانتا کریستوفورتی

او در ۲۳ نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی برای یک ماموریت فضایی شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد. او در نیروی هوایی ایتالیا کاپیتان است و بیش از پانصد ساعت ساعت پرواز با شش مورد هواپیمای مختلف نظامی دارد. او در سال ۱۹۷۷ میلادی در میلان به دنیا آمده است. او مدت یک سال در ایالات متحده امریکا به تحصیل پرداخته و برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه فنی مونیخ در آلمان رفته است. کوهنوردی، غواصی و یوگا از ورزشهای مورد علاقه اوست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سریع‌ترین دونده جهان در حالت بی‌وزنی شامپاین نوشید

کشفیات شگفت انگیز از دنباله دار چوری

فرود «اودیسئوس» روی ماه؛ آمریکا پس از نیم قرن بار دیگر به ماه بازگشت