NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

وزیر اتریشی در گفتگو با یورونیوز: ایجاد مراکز پناهندگی در خارج از اتحادیه اروپا ضروری است

کارولین ادستادلر وزیر اتحادیه اروپا در کابینه اتریش
کارولین ادستادلر وزیر اتحادیه اروپا در کابینه اتریش Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر اتحادیه اروپا در کابینه اتریش می‌گوید بروکسل باید تغییراتی در سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه ایجاد و مراکز پناهندگی در خارج از این بلوک را برای پاسخگویی به نگرانی‌های رای‌دهندگان نزدیک به جریان راست افراطی در دستور کار قرار دهد.

آگهی

کارولین ادستادلر، که از حزب میانه‌رو در اتریش است در گفتگو با یورونیوز ضمن بیان این مطلب در ادامه گفت: «ما باید نگرانی‌های شهروندان اتریشی را جدی بگیریم. یکی از آنها هم افزایش مهاجرت غیرقانونی در وین و دیگر شهرهای ما است.»

انتخابات سراسری در اتریش چند هفته دیگر برگزار می‌شود و بر اساس نظرسنجی‌ها حزب راست افراطی (FPÖ) در این کشور بیش از دیگر جریان‌های سیاسی این کشور محبوب است. خانم ادستادلر عضوی از حزب راست میانه خلق اتریش است که در حال حاضر در ائتلاف دولتی با سبزها قرار دارد.

وزیر اتحادیه اروپای کابینه اتریش همچنین در ادامه گفت: «ما مشکلی با حضور مهاجران در کشورمان نداریم اما مسئله این است که برخی از این افراد با ارزش‌های ما مطابقت ندارند و ما باید کار بیشتری در سطح اروپا برای کاهش میزان مهاجرت غیرقانونی انجام دهیم. پیمان مهاجرت باید توسعه یابد و گام‌های بیشتری برای گسترش مراکز پناهندگی در کشورهای ثالث غیراتحادیه اروپا برداشته شود. واضح است که باید کارهای بیشتری صورت گیرد.»

اتحادیه اروپا پس از یک دهه کشمکش قوانین مهاجرتی جدید را در ماه مه نهایی کرد. راه حلی که مورد انتقاد برخی از سازمان‌های غیردولتی مانند عفو بین‌الملل قرار گرفته است.

چند روز پس از تکمیل پیمان جدید اتحادیه در مورد مهاجرت و پناهندگی، در ۱۵ مه، کشورهای عضو، از جمله اتریش، فراخوان مشترکی را برای توسعه سیاست‌های مهاجرت و پناهندگی برون سپاری صادر و استدلال کردند که ورود غیرقانونی مهاجران به اتحادیه نشان می‌دهد که باید اقدامات بیشتری برای کنترل این امر در دستور کار قرار گیرد.

در بخشی از آن بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا و کشورهای عضو باید با تغییر تمرکز خود از مدیریت مهاجرت غیرقانونی در اروپا به حمایت از پناهندگان و همچنین جوامع میزبان در مناطق مبدأ تغییر دهند و اقدامات بیشتری برای افزایش مشارکت گسترده با کشورهای کلیدی به ویژه آنهایی که در مسیرهای مهاجرت هستند، صورت دهند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، بدنبال حمله مرگبار یک پناهجوی سوری با چاقو در شهر زولینگن در هفته گذشته که به قتل سه نفر منجر شد، خواستار کاهش مهاجرت غیرقانونی به کشورش شد. شولتس در دیدارش از این شهر گفت: «این تروریسم بود، تروریسم علیه همه ما».

صدراعظم آلمان همچنین گفت که دولتش تمام تلاش خود را خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند «آنهایی که نمی‌توانند و نباید در اینجا در آلمان بمانند، بازگردانده و اخراج شوند».

خانم ادستادلر اما در پایان مصاحبه خود با بیان این که شما با پرداختن به «روند الحاق در انتخابات پیروز نخواهید شد» به یورونیوز گفت که اتحادیه اروپا باید به تدریج گسترش یابد و اعضای جدید به صورت تدریجی وارد این بلوک شوند.

وی همچنین افزود این موضوع باید روشن شود که سیاستمداران تنها در مدت کوتاه کمپین انتخاباتی مسئول وعده‌ها و اظهارات خود نیستند بلکه باید برای تمام پنج سالی که انتخاب می‌شوند مسئولیت داشته باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز عملیات بزرگ اسرائیل در کرانه باختری؛ کاتز: در حال از بین بردن زیرساخت‌های تروریستی ایران هستیم

پایانی بر زیارتگاه نئونازی‌ها؛ دولت اتریش تغییر کاربری خانه محل تولد آدولف هیتلر را کلید زد

چرا با وجود حمله روسیه به اوکراین بانک‌های اتریشی و ایتالیایی به فعالیت خود در روسیه ادامه می‌دهند؟