NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

«ایجاد منطقه حائل در خاک روسیه»؛ زلنسکی: وظیفه اصلی ما نابودی پتانسیل جنگی مسکو است

یک سرباز اوکراینی در حال قدم زدن در مرکز شهر جنگ‌زده سودا، اوت ۲۰۲۴
یک سرباز اوکراینی در حال قدم زدن در مرکز شهر جنگ‌زده سودا، اوت ۲۰۲۴ Copyright AP/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
Copyright AP/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AP
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
ترجمه شده از زبان: انگلیسی

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز یکشنبه ۱۸ اوت (۲۸ مرداد) در یک پیام ویدیویی گفت که هدف این کشور از حمله نظامی به منطقه کورسک روسیه، ایجاد یک «منطقه حائل» برای جلوگیری از حملات بیشتر مسکو در سراسر نواحی مرزی است.

آگهی

این اولین باری است که رئیس‌جمهور اوکراین به وضوح هدف از این عملیات را، که در ۶ اوت آغاز شده، اعلام می‌کند.

وی گفت: «امروز ما در نابودی تجهیزات روسی در نزدیکی تورتسک به نتایج خوب و بسیار مورد نیاز دست یافتیم. همه این‌ها چیزی فراتر از دفاع برای اوکراین است. اکنون وظیفه اصلی ما در عملیات دفاعی این‌طور تعریف می‌شود: «نابود کردن پتانسیل جنگی روسیه تا حد امکان و انجام حداکثر اقدامات ضد تهاجمی.»

۱۳ روز پیش ارتش اوکراین حمله غافلگیرانه‌ای را به خاک روسیه آغاز کرد و نیروهای اوکراینی موفق شدند با نفوذ به عمق خاک روسیه صدها کیلومتر از منطقه کورسک این کشور را به تصرف خود دربیاورند.

آقای زلنسکی در نطق ویدئویی شبانه خود همچنین از متحدان بین‌المللی اوکراین خواست تحویل تجهیزات نظامی به این کشور را تسریع کنند.

وی گفت: «نیاز به تحویل سریع‌تر تجهیزات از طرف شرکای ما وجود دارد. من به ویژه این موضوع را خطاب به ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه می‌گویم.»

این سخنان آقای زلنسکی همزمان با انتشار تصاویری از تخریب یک پل کلیدی دیگر در منطقه کورسک توسط ارتش اوکراین اظهار می‌شود.

این دومین پل تخریب‌شده در کورسک طی دو هفته اخیر است. ویران کردن پل‌ها باعث اختلال در مسیرهای ارتباطی نیروهای روسیه می‌شود و ممکن است نشان دهد که نیروهای اوکراین به عمد چنین کاری را انجام می‌دهند.

انفجار پل در منطقه کورسک توسط نیروهای اوکراینی
انفجار پل در منطقه کورسک توسط نیروهای اوکراینیعکس: آسوشیتد پرس

وبلاگ‌نویسان نظامی طرفدار کرملین در هفته گذشته به تخریب اولین پل، که بر روی رودخانه سیم در نزدیکی شهر گلوشکووو قرار دارد، اذعان کرده بودند.

مقامات روسی موقعیت دقیق پل دوم را اعلام نکرده‌اند، اما کانال‌های تلگرامی نزدیک به ارتش روسیه ادعا می‌کنند که این پل نیز بر روی رودخانه سیم و در حوالی روستای زوانو قرار داشته است.

تهاجم جسورانه نظامی اوکراین به کورسک باعث شد که نیروهای کی‌یف چندین روستا را تصرف کنند، صدها تن را به اسارت بگیرند و ده‌ها هزار غیرنظامی را مجبور به تخلیه خانه‌هایشان کنند.

از این عملیات با عنوان «بزرگ‌ترین حمله به روسیه از زمان جنگ جهانی دوم» یاد شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیروهای روسی هنوز برای بیرون راندن نیروهای اوکراینی تلاش می‌کنند، با این حال هنوز به موفقیت عمده‌ای دست نیافته‌اند.

کی‌یف امیدوار است که این عملیات موازنه در جبهه‌ها را بعد از دو سال درگیری تغییر دهد. مقامات اوکراینی بارها گفته‌اند که هدف این عملیات اشغال روسیه نیست.

میخائیل پودولیاک، یکی از دستیاران ارشد زلنسکی، روز جمعه در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «اوکراین علاقه ای به اشغال سرزمین‌های روسیه ندارد.»

آگهی

وی اضافه کرد: «در منطقه کورسک ما به وضوح می‌توانیم ببینیم که چگونه از ابزار نظامی برای متقاعد کردن روسیه به ورود به یک روند مذاکرات عادلانه استفاده می‌شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا به کی‌یف؛ مسکو درباره استفاده اوکراین از سلاح‌های دوربرد هشدار داد

رونمایی از طرح جدید آلمان برای کاهش ورود پناهجویان: بازداشت و استرداد به کشور اولیه

کدام کشورهای منطقه شنگن برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی کنترل مرزهای زمینی خود را تشدید کرده‌اند؟