NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

دومین فراکسیون راست افراطی پارلمان اروپا با همکاری حزب «آلترناتیو برای آلمان» تشکیل شد

Germany Migrants Protest
Germany Migrants Protest Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محافظه‌کاران حزب «آلترناتیو برای آلمان» که بطور اختصارAfD نیز خوانده می‌شوند، با نمایندگانی از احزاب افراطی فرانسه، اروپای مرکزی و شرقی متحد شدند تا «دومین گروه» راست افراطی پارلمان اروپا را تشکیل دهند.

آگهی

این فراکسیون که «اروپای کشورهای مستقل» یا بطور خلاصه «Sovereigntists» نامیده می‌شود، کوچکترین گروه پارلمان اروپا خواهد بود و تنها ۲۵ عضو پارلمان از ۸ کشور در آن حضور دارند.

به نظر می‌رسد که این گروه، افراطی‌تر از گروه «میهن‌پرستان برای اروپا» باشد که روز دوشنبه تشکیل شد و نمایندگان بیشتری از احزاب راست‌افراطی اروپا از جمله از حزب ویکتور اوربان در مجارستان و مارین لوپن در فرانسه را در خود جای داده بود.

اعضای گروه «اروپای کشورهای مستقل» عبارتند از: ۱۴ نماینده از حزب «آلترناتیو برای آلمان»، نمایندگانی از حزب کنفدراسیون لهستان، نمایندگان طرفداران روسیه در حزب «احیاء» در بلغارستان، نمایندگان حزب فرانسوی «فتح دوباره» (Reconqûete) به رهبری اریک زمور و درنهایت نمایندگان حزب «آزادی و دموکراسی مستقیم» جمهوری چک.

این حزب افراطی چک، زمانی از رای دهندگان خواسته بود که خوک‌ها را در نزدیکی مساجد بگردانند و کباب (ترکی) نخورند.

اخراج به دستور مارین لوپن

حزب «آلترناتیو برای آلمان» دقیقا قبل از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در ماه گذشته، از گروه راست افراطی که پیش از این در پارلمان اروپا وجود داشت، اخراج شده بود.

دلیل اخراج نیز این بود که مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «تجمع ملی» فرانسه بر این باور بود که این حزب آلمانی بسیار افراطی است.

مارین لوپن سال‌هاست که تلاش می‌کند حزبش را یک حزب «عادی» معرفی کند؛ اگرچه همچنان قویا بر ایده‌های ضدمهاجر خود تاکید می‌کند.

با وجود تمام انتقادات به حزب «آلترناتیو برای آلمان»، این حزب توانست در انتخابات اخیر ۱۵ کرسی در پارلمان اروپا بدست بیاورد.

پس از آن، نمایندگان این حزب باید تلاش می‌کردند تا با دیگر احزاب اروپایی متحد شوند و یک «گروه پارلمانی» تشکیل دهند؛ در غیراینصورت احتمالا برای کسب بودجه دچار مشکل می‌شدند.

آنها سرانجام روز چهارشنبه اعلام کردند که پس از چندهفته رایزنی با دیگر نمایندگان توانسته‌اند این گروه کوچک را تشکیل دهند تا برای مدت ۵ سال با یکدیگر کار کنند.

اعضای این گروه، در پیام‌های مستقلی در شبکه ایکس نوشتند که «مبارزه با توافقات سبز، مهاجرت و اسلامی‌سازی اروپا» را در رأس برنامه‌های پارلمانی خود قرار داده‌اند و خواهان برگشت قدرت از بروکسل به دولتهای ملی هستند.

با توجه به قدرت گیری گروههای راست افراطی در پارلمان جدید اروپا نسبت به ادوار گذشته، انتظار می‌رود که ۵ سال پر فراز و نشیب در انتظار بازوی قانونگذاری اتحادیه اروپا باشد.

در اولین گام از این همکاری مشترک نیز این گروه‌ها اعلام کردند که روز پنج‌شنبه به انتصاب دوباره اورزولا فن در لاین به عنوان رئیس کمیسیون اروپا رای منفی خواهند داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار بزرگترین نهاد اروپایی زنان: نابرابری جنسیتی در ترکیب کمیسیون‌های مهم پارلمان اروپا جدی است

درگیری شدید پلیس و «زدیست‌ها» در غرب فرانسه برای پایان دادن به یک جنبش آلترناتیو

اوربان: ملونی خواهر مسیحی من است