NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

اعتراض جورجا ملونی به مافیا؛ ۴۴ نفر در ایتالیا به دلیل تقلب در صدور ویزاهای مهاجرتی بازداشت شدند

Italian Prime Minister Giorgia Meloni
Italian Prime Minister Giorgia Meloni Copyright  AP
Copyright  AP
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس و دادستانی ایتالیا روز چهارشنبه و چند هفته‌ پس از اعتراض جورجا ملونی، نخست‌وزیر این کشور مبنی بر اینکه گروه‌های مافیایی از سیستم صدور ویزا در ایتالیا سوءاستفاده می‌کنند، اعلام کردند که بیش از ۴۰ نفر را به دلیل کلاهبرداری در روند صدور ویزای مهاجرتی بازداشت کردند.

آگهی

بر اساس بیانیه آنها، از ۴۴ فرد دستگیر شده ۱۳ نفر به زندان فرستاده شدند، ۲۴ نفر در حصر خانگی هستند و هفت نفر نیز در بازداشت به سر می‌برند. آنها با اتهامات مختلفی از جمله انجام جرایم سازمان‌یافته با هدف تشویق به مهاجرت غیرقانونی، پولشویی و ایجاد صورتحساب‌های جعلی روبرو هستند.

۱۰ مظنون دیگر نیز برای ۱۲ ماه از انجام فعالیت‌های تجاری محروم شدند.

بر اساس بیانیه دادستانی شهر سالرنو در جنوب ایتالیا، متهمان این پرونده از سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۲۵۰۰ پرونده درخواست ویزا را از طرف مهاجران ثبت کرده بودند و از هر کدام از مهاجران نیز مبلغ ۷ هزار یورو (۷۵۷۵.۴۰ دلار) دریافت کرده بودند تا این پرونده‌ها را برایشان پیش ببرند.

به گفته دادستان‌ها، این شبکه کلاهبردان توانسته بودند در این مدت، دارایی به ارزش حدود ۶ میلیون یورو به دست آورند که این مبلغ درنهایت به عنوان سود حاصل از فعالیتهای مجرمانه ضبط شده است.

برخی از مظنونان این پرونده که متهم به پولشویی هستند نیز با «مافیای کامورا» که یکی از قدرتمندترین گروههای مافیایی ایتالیا محسوب می‌شود، در ارتباط بودند.

جوزپه بورلی، دادستان ارشد شهر سالرنو در گفتگو با خبرنگاران گفت که تحقیقات درباره این پرونده، پس از آن که خانم ملونی در ماه ژوئن اعلام کرد که نگرانی‌هایش درباره احتمال تقلب در صدور ویزاها را با دادستان ملی ضدمافیای این کشور در میان گذاشته، سرعت گرفته است.

دولت راست‌گرای جورجا ملونی در چهارچوب سیاست‌های سختگیرانه خود در قبال مهاجران غیرقانونی، مجموعه‌ای از اقدامات را برای محدود کردن ورود مهاجران به این کشور به تصویب رسانده است. با این وجود به طور همزمان و با توجه به کمبود نیروی کار در ایتالیا، کانال‌های قانونی پذیرش مهاجران را نیز گسترش داده است.

بر همین اساس سال گذشته، سهمیه ویزای کار برای شهروندان غیراتحادیه اروپا به ۴۵۲ هزار نفر برای دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۵ میلادی افزایش یافت که افزایشی حدودا ۱۵۰ درصدی نسبت به سه سال قبل از آن محسوب می‌شد.

ایتالیا در سال ۲۰۱۹ میلادی، قبل از همه‌گیری کرونا، فقط ۳۰ هزار و ۸۵۰ ویزا صادر کرده بود.

گروههای مدافع حقوق مهاجران می‌گویند که تشریفات اداری بیش از حد پیچیده در این کشور، سوء استفاده از سیستم ویزا را تسهیل می‌کند.

این گروه‌ها که خواستار اصلاح این سیستم هستند، می‌گویند که شیوه کنونی صدور ویزا معمولاً به نفع مهاجران غیرقانونی است که هم اکنون در ایتالیا هستند و از این سهمیه‌ها برای قانونی کردن وضعیت خود استفاده می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تراژدی قتل سه دختر کودک با چاقو در ساوتپورت؛ معترضان خشمگین در لندن: «قایق‌ها را متوقف کنید»

اوربان: ملونی خواهر مسیحی من است

مزایده مجوزهای مربوط به امکانات ساحل‌های ایتالیا تا سال ۲۰۲۷ ؛ رُم قوانین جدید رقابتی تصویب کرد