وضعیت شهر مرزی کاله، شش ماه پس از ویرانی «جنگل»

وضعیت شهر مرزی کاله، شش ماه پس از ویرانی «جنگل»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش از نیما قدکپور، خبرنگار اعزامی یورونیوز اواخر ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ کمپ مشهور به «جنگل» در شهر کاله فرانسوی بکلی نابود شد.

آگهی

گزارش از نیما قدکپور، خبرنگار اعزامی یورونیوز

اواخر ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ کمپ مشهور به «جنگل» در شهر کاله فرانسوی بکلی نابود شد.

جنگل محل اسکان صدها پناهجویی بود که بخش عمده ای در بدو ورود قصد داشتند به بریتانیا بروند و پس از مدتی بخش عمده ای تصمیم می گرفتند تا در فرانسه بمانند.

شش ماه پس از ویرانی جنگل به کاله رفتیم تا از شرایط پناهجویان در این شهر جویا شویم.

کریستیان سالومه، دبیر سازمان غیر دولتی «اوبرژ دمیگران» که در پخش غذا به پناهجویان کمک می کنند، می گوید: «در واقع می توان گفت که در اردوگاه جنگل بیش از ۶۰ درصد از پناهجویان قصد ماندن در فرانسه را داشتند. امروز وضع فرق می کند پناهجویانی که به اینجا می آیند یا در اینجا مانده اند می خواهند به هر قیمتی به آن طرف کانال بروند. انگلستان مقصد آنهاست. اما پلیس برای عدم تمرکز آنها در این منطقه پتوها و وسایل خواب آنها را بداخل کانال پشت سر من می اندازد. آنها می خواهند بروند، به هر قیمتی.»

گفته می شود تعداد پناهجویان حاضر امروز در کاله بین ۶۰۰ تا هزار نفر است. اما برخلاف کمپ جنگل امروز بسیاری بصورت گروهی در جای جای مختلف حاشیه کاله در چادرها شب و روز را سپری می کنند.

خالد یکی از پناهجویانی است که می گوید بدلیل وحشت از پلیس ناگزیر مرتب محل چادر را تغییر می دهند.

او می گوید: «تفاوت اقامت در کاله با زمانی که جنگل بود بسیار زیاد است چرا که در آنجا آنها مرتبا مورد تهدید نیروهای پلیس نبودند. خانه و چادرها در اردوگاه مستقر بود. غذای کافی داشتیم. دوش و دستشویی داشتیم. همه چیزی داشتیم و امروز هیچ نداریم. نه جایی برای خوابیدن، نه غذایی برای خوردن و نه حمام و یا دستشویی.»

بسیاری از فعالان حقوق بشری در کاله به یورونیوز گفتند که با ویرانی «جنگل»، دولت بدون اینکه راه حلی برای مشکل پناهجویان پیدا کند مشکل را از دید رسانه ها مخفی کند. واقعیت این است که اکنون، وضعیت اقامت پناهجویان در این شهر وخیم تر از همیشه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟