مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا معلق شد

مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا معلق شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان اروپا با اکثریت آرا رای به لغو مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا داد اما همزمان نمایندگان موافقت خود را با تشدید و تقویت روابط دیپلماتیک با این کشور در زمینه بحران مهاجرت و مبارزه با تروریس

آگهی

پارلمان اروپا با اکثریت آرا رای به لغو مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا داد اما همزمان نمایندگان موافقت خود را با تشدید و تقویت روابط دیپلماتیک با این کشور در زمینه بحران مهاجرت و مبارزه با تروریسم اعلام کردند.

وزیر روابط اروپایی دولت ترکیه با انتقاد از این تصمیم اعلام کرد که کشورش در زمینه های مشترک دیگر نیز دست از همکاری خواهد کشید.

عمر چلیک گفت: « این تصمیم اروپایی ها جای سوال ندارد. ما با هر نوع تصمیمی که روند الحاق را به حالت تعلیق درآورد مخالف هستیم و اعلام می کنیم این موضوع، مذکرات در زمینه مبارزه با تروریسم و بحران مهاجرت را نیز متوقف خواهد کرد.»

پیشتر پارلمان اروپا به ترکیه اخطار داده بود که در صورت پیگیری روند موجود که با سرکوب شدید مخالفان و مطلقه شدن قدرت مواجه است مبارزه خواهد کرد.

صدا گورکان، تحلیلگر سیاسی در اینباره به خبرنگار ما گفت: «از این پس انتقادات از ترکیه در این زمینه افزایش پیدا می کند. ترکیه در حال حاضر تحت شدیدترین فشارها قرار دارد. در واقع لغو مذاکرات بنوعی یک شانتاژ علیه دولت ترکیه خواهد بود.»

در ماه آوریل دولت ترکیه یک همه پرسی مهم را به رای گذاشت و پاسخ آری گرفت. طی این همه پرسی دایره قدرت رئیس جمهوری این کشور رجیب طیب اردوغان گسترش می یابد و مخالفان می گویند روندی است که ترکیه را بسوی دیکتاتوری پیش می برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر موگرینی به منطقه بالکان در جهت گسترش اتحادیه اروپا

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟