پیشنهاد کمیسیون اروپا مبنی بر حذف ویزا برای شهروندان ترکیه

پیشنهاد کمیسیون اروپا مبنی بر حذف ویزا برای شهروندان ترکیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است شرط صدور ویزا برای ورود شهروندان ترکیه به قلمرو کشورهای عضو اتحادیه اروپا حذف شود. حذف ویزا یکی از شروط ترکیه برای

آگهی

کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است شرط صدور ویزا برای ورود شهروندان ترکیه به قلمرو کشورهای عضو اتحادیه اروپا حذف شود.

حذف ویزا یکی از شروط ترکیه برای اتحادیه اروپا در قبال ممانعت از حرکت مهاجران به سوی ۲۸ کشور اروپایی بود. دریافت یک کمک مالی به ارزش ۶ میلیارد یورو و از سرگیری مذاکرات پیوستن ترکیه به این اتحادیه از دیگر خواسته هایی است که آنکارا برای تحقق آنها بر اتحادیه اروپا فشار می آورد.

دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت می گوید: «بحران مهاجران و جریان ورود آنها به اروپا از مسیر ترکیه، نوعی کاتالیزور (تسهیل کننده) برای ترکیه برای نزدیک شدن بیشتر این کشور به اروپا بود.»

کمیسیون اروپا همچنین پیشنهاد داده است اصلاحاتی در مجموعه قوانین پناهندگی در اتحادیه اروپا که مبتنی بر توافقنامه دوبلین است، اعمال شود. این کمیسیون به دنبال آن است که یک ساز و کار برای تخصیص اجباری سهمیه بین ۲۸ کشور عضو به اجرا درآید و در صورت امتناع هر یک از اعضا، جریمه ای برای آنها به عنوان «بهای همبستگی» تعیین گردد که جریمه ای معادل ۲۵۰ هزار یورو برای هر مهاجر است.

فرانس تیمرمن، معاون کمیسیون اروپا می گوید: «یا همۀ ما با یکدیگر با این چالش روبرو خواهیم شد یا از پاسخ به آن سر باز زده و دچار عواقب مخرب آن می شویم. زیرا اگر در این موضوع همبستگی وجود نداشته باشد بزودی در دیگر موضوعات نیز همبستگی نخواهیم داشت.»

کمیسیون اروپا پیشنهاد داده است برای تعیین سهمیۀ هر کشور علاوه بر توجه به میزان تولید ناخالص داخلی آنها، تلاشهایشان برای پذیرش مهاجران نیز مد نظر قرار گیرد.

پیشنهادهای کمیسیون برای تصویب نهایی باید در پارلمان اتحادیه اروپا مطرح شده و به تایید کشورهای عضو برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است

جنجال فرهنگی در لهستان؛ مشق شب دانش‌آموزان حذف می‌شود