پیامد حملات تروریستی بر اقتصاد بروکسل

پیامد حملات تروریستی بر اقتصاد بروکسل
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حملات تروریستی ده روز گذشته در بروکسل نه تنها ده ها قربانی برجای گذاشته و جان و امنیت مردم را به خطر انداخت، بلکه پیامد آن بر اقتصاد پایتخت هم چشمگیر

آگهی

حملات تروریستی ده روز گذشته در بروکسل نه تنها ده ها قربانی برجای گذاشته و جان و امنیت مردم را به خطر انداخت، بلکه پیامد آن بر اقتصاد پایتخت هم چشمگیر بوده است.
با پرهیز گردشگران از ورود به بلژیک و بویژه بروکسل، بسیاری از هتلها، کافه ها و رستورانها خالی مانده و فرصتهای شغلی از میان رفته است.

مدیر مرکز جلب سیاح بروکسل میگوید: «از تجربه می دانیم که پس از وقایعی اینچنین، شش هفته تا سه ماه طول می کشد تا اوضاع بحال عادی بازگردد. این در مورد پاریس صادق بود. در بروکسل پنجاه هزار شغل به توریسم متکی است، یعنی ده درصد تولید ناخالص ملی. در حال حاضر اقداماتی برای ایجاد فرصتهای شغلی صورت گرفته، اما گام دیگری برداشته نشده است. فدراسیون ما در حال مذاکره با دولت برای حل معضلات (ناشی از این وقایع است) راه دشواری در پیش است.»

حملات تروریستی باعث شده که بسیاری از مردم برنامه سفر خود و همراه با آن اتاقهایشان را در هتلها کنسل کنند. هتلهای مرکز بروکسل که همواره در ایام تعطیلات عید پاک پر بودند، به زحمت درهایشان را باز نگاهداشته اند.

معاون فدراسیون هتلداران بروکسل گفت: «بسیاری از اعضای ما با مشتریانی که رزروشان را لغو کرده اند، تماس گرفته و به آنها گفته اند دلیلی برای پرهیز از سفر به بروکسل وجود ندارد. البته هتلهای اطراف فرودگاه خالی است، اما شصت تا هفتاد درصد هتلهای شهر پر است و مردم بار دیگر به بروکسل باز می گردند.»

شهروندان بروکسل همچنان به احترام و یادبود قربانیان انفجارهای ده روز پیش در میدان اصلی شهر گل و شمع می گذارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است

جنجال فرهنگی در لهستان؛ مشق شب دانش‌آموزان حذف می‌شود