نظر نمایندگان پارلمان اروپا درباره بستن مرزها

نظر نمایندگان پارلمان اروپا درباره بستن مرزها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موج گستره ورود پناهجویان به اروپا موجب شده که برخی از کشورها با نادیده گرفتن مفاد پیمان شنگن، بار دیگر کنترل گذرگاه های مرزی را در دست بگیرند. یکی از

آگهی

موج گستره ورود پناهجویان به اروپا موجب شده که برخی از کشورها با نادیده گرفتن مفاد پیمان شنگن، بار دیگر کنترل گذرگاه های مرزی را در دست بگیرند. یکی از این گذرگاه ها تنها چند کیلومتر با مقر اصلی پارلمان اروپا در استراسبورگ فاصله دارد.

شاندور ژیروش، گزارشگر یورونیوز گفت: «اگر فردی از آلمان به استراسبورگ سفر کند، امکان دارد در این منطقه نمادین که نامش “پل اروپاست” مورد بازرسی قرار بگیرد. خیلی از مردم اروپا نگران پایان دوره سفر آزادانه در این قاره هستند.»

کتی پیری، نماینده هلندی پارلمان اروپا، معتقد است که باید بین پناهندگان واقعی و کسانی که به دلیل اقتصادی مهاجرت می کنند فرق گذاشت.

او اظهار داشت: «باید تنها از پناهندگان واقعی پذیرایی کنیم. باید کسانی را که به دلایل اقتصادی مهاجرت کردند و پناهنده نیستند به کشورشان بازگردانیم. اروپا برای اینکه بتواند همچنان پناهجو بپذیرد باید سیاستهای مهاجرپذیری خود را سخت تر کند.»

از سوی دیگر، ربیکا هارمیس، نماینده آلمانی پارلمان، می گوید که بستن مرزها چاره کار نیست و تنها باید کنترل ها را افزایش داد.

او بیان کرد: «بر سر موضوع کنترل مرزهای بیرونی اروپا به توافق رسیدیم. باید روی این مسئله کار کنیم و همه هم باید مسئولیت خود را بپذیرد. به نظر من ما نه توانایی بستن مرزها را داریم و نه واقعا می خواهیم این کار را انجام دهیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟