ملاحظات امنیتی در سفرهای هوایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا

ملاحظات امنیتی در سفرهای هوایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه سخن شما آنا از بروکسل پرسیده است: «من برای تعطیلات کریسمس با هواپیما به سفر خواهم رفت. در چمدان دستی ام چه چیزهایی می توانم با خودم

آگهی

در این برنامه سخن شما آنا از بروکسل پرسیده است: «من برای تعطیلات کریسمس با هواپیما به سفر خواهم رفت. در چمدان دستی ام چه چیزهایی می توانم با خودم ببرم؟ چه ملاحظات امنیتی را باید رعایت کرد؟»

نینا کودلووکا از دفتر ارتباطات مستقیم اروپا به این پرسش پاسخ می دهد: «به خاطر داشته باشید که وقتی از فرودگاهی در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هواپیما سفر می روید، باید نکاتی را درباره بستن چمدانها و هنگام سوار شدن به هواپیما رعایت کنید. تمام ساک های سفر شما به خاطر امنیت اسکن می شود یا اینکه قبل از ورود به منطقه امن فرودگاه کنترل می شود. وقتی می خواهید چمدان دستی تان را ببندید، حواستان باشد که مایعات، افشانه ها، کرم ها و ژلهای آرایشی را درکیسه ای شفاف بگذارید. حجم هریک از آنها هم نباید از صد میلی لیتر بیشتر باشد. و حداکثر ظرفیت مجاز برای حمل این نوع چیزها یک لیتر است.

وی می افزاید: «این محدودیت شامل دارو و غذای کودک نمی شود. همچنین به خاطر داشته باشید که حمل اینها فقط برای استفاده در طول سفر مجاز است وگاهی ممکن است از شما خواسته شود برای ضرورت استفاده از آنها، دلیل و مدرک ارائه دهید. این مایعات همچنین باید جداگانه در یک کیسه شفاف بدون منفذ و با قابلیت باز و بسته شدن قرار داده شود. مایعاتی را هم که در فرودگاه یا در هواپیما می خرید باید به همین ترتیب در یک ساک مخصوص با نوار قرمز مخصوص قرار داد. این ساک شفاف را هم نمی توانید تا قبل از رسیدن به مقصد باز کنید. با این حال، ماموران امنیتی در فرودگاه ممکن است مجبور شوند ساک شما را ببینند و بطری ها را وارسی کنند. در این صورت، اگر شما باید با پرواز دیگری به فرودگاه دیگری بروید کافی است به ماموران فرودگاه بگویید این مایعات را برایتان در ساک دیگری که باز و بسته می شود، با قابلیت مهر وموم شدن مجدد قرار دهند.»

خانم کودلووکا درباره دیگر قوانین می گوید: «حمل هر نوع شی ء تیز که بتواند به صورت اسلحه بکار رود، به کابین هواپیما ممنوع است. مواد منفجره و اقلام قابل اشتعال هم در پروازها ممنوع است، حتی اگر قبلا چمدان شما اسکن شده باشد. هیچ نوع اسلحه ای را نمی توان با خود به داخل هواپیما برد. بخشی از اقدامات امنیتی هم اسکن مسافران در فرودگاههای کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که یا برای همه اجرا خواهد شد و یا در موارد خاصی که نگرانی وجود داشته باشد. اجرا یا عدم اجرای این مقررات بر عهده هر کشور اتحادیه اروپاست. اما اگر کشوری بخواهد این مقررات را رعایت نکند باید شامل برخی قوانین خاص در اتحادیه اروپا بشود. اگر از شما خواسته شود که از اسکنرهای مخصوص رد شوید، می توانید این درخواست را رد کنید. در اینصورت با روش دیگری کنترل خواهید شد، مثلا وارسی بدنی. می توانید قبل از سفر جزییات مربوط را در وبسایت خط هوایی که با سفر می کنید ببینید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تخلیه بخشی از فرودگاه فرانکفورت در پی عبور غیرقانونی از حصارهای امنیتی

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا