گفتگوی یورونیوز با سفیر روسیه در اتحادیه اروپا

گفتگوی یورونیوز با سفیر روسیه در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اقدام بیسابقه نظامی روسیه در سوریه ، چه از نظر شدت و چه هدفهایش موجب تعجب محافل شده است. در این باره، یورونیوز با ولادیمیر چیژوف، سفیر روسیه در

آگهی

اقدام بیسابقه نظامی روسیه در سوریه ، چه از نظر شدت و چه هدفهایش موجب تعجب محافل شده است. در این باره، یورونیوز با ولادیمیر چیژوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا به گفتگو نشست:

یورونیوز: اهداف روسیه برای حضور نظامی در سوریه چیست؟

ولادیمیر چیژوف: روسیه قصد دارد با خطر تروریسم که از سازمان داعش و شاخه هایش ناشی می شود، مبارزه کند. روسیه تنها به ارتش سوریه کمک نمی کند بلکه حدود دو هزار شهروند روس و کشورهای فدراسون روسیه هستند که به داعش در سوریه پیوسته اند. نمی خواهیم اینها پیروز شده به روسیه برگردند.

یورنیوز: چرا حالا پس از چهار سال ناآرامی در کشور؟

ولادیمیر چیژوف: فکر می کنم اوضاع نه تنها در سوریه بلکه در تمام منطقه خاورمیانه خطرناک شده است. ما می بایست در چهارچوب قوانین بین المللی وارد عمل می شدیم.

یورونیوز: ابزار نظامی روسیه در سوریه قابل توجه است. چند مورد آنرا یاداشت کرده ام: بیست فروند جنگنده، تانک، نفربرهای زره پوش، ابزار نظامی مدرن… این جنگ جهانی سوم است؟

ولادیمیر چیژوف: این جنگ جهانی سوم نیست. حضور روسیه در مقایسه با حضور دیگر کشورهای منطقه چندان گسترده نیست. یورونیوز: آیا روسیه قصد دارد در خاور میانه برای خود جا باز کند؟

ولادیمیر چیژوف: مسئله لزوما جا باز کردن نیست. بدون تردید ما به حضور خود در خاورمیانه از نظر دیپلماتیک و سیاسی و در صورت لزوم و در چهارچوب قوانین بین المللی، نظامی ادامه خواهیم داد.

یورونیوز: آیا پس از ختم عملیات نظامی از سوریه خارج خواهید شد؟

ولادیمیر چیژوف: نمی دانم این عملیات تا کی ادامه خواهد یافت…. تاهنگامی که نیازی برای حضور نظامی روسیه نباشد. ما راههای دیگری برای صرف بودجه نظامی خود داریم.

یورونیوز: چه زمانی این نیاز برطرف خواهد شد؟

ولادیمیر چیژوف: زمانیکه خطر تروریسم برطرف و صلح و آرامش برقرار شده باشد.

یورونیوز: در رسانه های غرب سر و صدا راه افتاده که روسیه نه داعش بلکه گروههای مخالف حکومت بشار اسد را هدف قرار داده است…

ولادیمیر چیژوف: گروههای مورد هدف ارتش روسیه داعش و گروههای وابسته به آن از جمله جبهه النصرة است. یورونیوز: با عملیات نظامی دیگران از جمله آمریکا و فرانسه چطور روبرو می شوید؟

ولادیمیر چیژوف: خبرشان می کنیم! یورونیوز: آیا یک روند سیاسی برای حل بحران را آغاز کرده اید؟

ولادیمیر چیژوف: همانگونه که قدرتهای عمده جهان در ژانویه سال دو هزار و دوازده توافق کردند؛ هرگونه روند سیاسی باید از طرف سوریه آغاز شود. ما نقش میانجی را برعهده نگرفته ایم. تنها محل مذاکره را در اختیار آنها می گذاریم تا بتوانند مستقیما با یکدیگر گفتگو کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس بروکسل مانع برپایی گردهم‌آیی بزرگ ملی‌گرایان اروپایی شد

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟

یهودیان بیت‌المقدس (اورشلیم) در واکنش به حمله اخیر ایران: اسرائیل از افزایش تنش بپرهیزد