همراهی یک خبرنگار با مهاجران غیرقانونی در کشورهای حوزه بالکان

همراهی یک خبرنگار با مهاجران غیرقانونی در کشورهای حوزه بالکان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیورگی کاکوک، یک روزنامه نگار مجار از یونان تا کشورهای حوزه بالکان همراه مهاجران شده است تا شرایط سخت و طاقت فرسا و خطرناک سفر مهاجران غیر قانونی را

آگهی

دیورگی کاکوک، یک روزنامه نگار مجار از یونان تا کشورهای حوزه بالکان همراه مهاجران شده است تا شرایط سخت و طاقت فرسا و خطرناک سفر مهاجران غیر قانونی را تجربه کرده و با ثبت تصاویر آنها را به جهانیان نمایش دهد. او در یونان و صربستان و مقدونیه با مهاجران همراه شده است. خبرنگار ما در بوداپست با او گفتگو کرد.

وی می گوید: “کشورهای حوزه بالکان توان مقابله با موج مهاجرت ها را ندارند. دیگر راهی برای مقابله نمانده است. تنها هدف یونانی ها، مقدونیه ایها و صربها این است که مهاجران از کشورشان به آسانترین و سریعترین وجه ممکن بسوی غرب قاره بروند.”

تنها در سال جاری میلادی بیش از ۲۵۰۰ مهاجر برای عبور غیرقانونی از آبهای مدیترانه جانشان را از دست داده اند. با این حال بسیاری از اروپایی ها دلیل اصلی مهاجرت این افراد را نمی دانند و ترس از مهاجران توسط احزاب سیاسی افراطی در قاره سبز تقویت می شود.

دیورگی کاکوک: “فکر می کردم مهاجران انسانهایی بیچاره، خسته و بی انگیزه و کثیف هستند اما این موضوع صحت ندارد. اغلب آنها نمی خواهند کشورشان را ترک کنند اما ناگزیر دست به چنین کاری می زنند. مناطقی که این افراد در آن زندگی می کنند قابل سکونت نیستند نه برای آنها و نه برای ما.”

بسیاری از مهاجران که با خطرات زیاد مدیترانه را پیموده و به اروپا می رسند قصد ماندن در کشورهای حوزه بالکان و یا کشورهای جنوبی اروپا را ندارند و چشمشان به شمال و غرب اروپا دوخته شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری این شرکت با دولت اسرائیل اخراج کرد

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»