اتحادیه اروپا بودجه عملیات "ترایتون" را سه برابر خواهد کرد

اتحادیه اروپا بودجه عملیات "ترایتون" را سه برابر خواهد کرد
نگارش از Mohsen Salehi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اجلاس فوق العاده سران اتحادیه اروپا با هدف یافتن راه حلی برای پایان دادن به مرگ و میر پناهجویان در دریای مدیترانه، روز پنجشنبه در بروکسل برگزار شد

آگهی

اجلاس فوق العاده سران اتحادیه اروپا با هدف یافتن راه حلی برای پایان دادن به مرگ و میر پناهجویان در دریای مدیترانه، روز پنجشنبه در بروکسل برگزار شد.

سه برابر کردن بودجه عملیات حفاظت از مرزهای اروپا در دریایی مدیترانه، موسوم به عملیات ترایتون و افزایش مبارزه با قاچاقچیان انسان، از جمله نتایج نشست رهبران اروپا بود. هم اکنون بودجه ماهانه عملیات ترایتون ۲ میلیون ۹۰۰ هزار یورو است.

دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت: «رهبران از دستگاه دیپلماسی اتحادیه خواستند تا پیشنهادهای درباره توقیف و نابودی کشتی های قاچاقچیان، پیش از استفاده از آنها، ارائه کند. این اقدام با رعایت قوانین بین المللی و احترام به موازین حقوق بشر انجام خواهد شد.»

دو کشور فرانسه و بریتانیا خواهان مجوز سازمان ملل برای انجام عملیات نظامی بر علیه قاچاقچیان در آب های بین المللی شدند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا می گوید که خواهان اقدامات بیشتری بوده است. او اظهار داشت: «خواست من انجام اقدامات بیشتری بود که متاسفانه میسر نشد. به هر حال نتیجه نشست اجازه ادامه اندیشیدن به این موضوع را می دهد. در اواسط ماه مه اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم کرد.»

پیش از آغاز اجلاس، تعدادی از پناهجویان و فعالان حقوق بشر با حمل تابوت اعتراض خود را به سیاستهای مقامات اروپایی نشان دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفت کشورهای جنوب و شرق اروپا با بودجه پیشنهادی کمیسیون

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد